اخیرا خبرهایی از توزیع محصولات غذایی مختلف در فروشگاه های مختلف استان یزد با تاریخ تولیدهای جعلی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
کد خبر: ۳۳۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 05 December 2016
به گزارش تابناک یزد، شبکه های اجتماعی باعث شده است مردم اخبار و روایت های روزمره را با دیگران به اشتراک بگذارند. از میان همه روایت ها، اخیرا تعداد زیادی خبرو عکس از توزیع و فروش محصولات غذایی مختلف در فروشگاه هایی در استان یزد با تاریخ تولیدهای جعلی منتشر شده و دست به دست می شود.

ماجرا از این قرار است زمانی که شما محصولی را خریداری میکنید با تاریخ تولیدی مواجه می شوید که زمان آن هنوزنرسیده است مثلا امروز دهم ماه آذراست ولی تاریخ درج شده تولید برمحصول چهاردهم آذر است.

علاوه بر جوک و طنزهایی که مردم برای این محصولات ساخته اند به نظر می رسد مبحث مدیریت بر نظارت و کیفیت محصولات غذایی از یک سو و از همه مهمتر سلامت جامعه را تحت شعاع قرار می دهد.

بعد از انتشار چند پیام ارسالی کاربران در کانال های خبری مختلف درباره درج تاریخ تولید غیرواقعی بر محصولات غذایی در برخی فروشگاه های استان یزد، روابط عمومی علوم پزشکی یزد پاسخی ارسال کرد. متن پاسخ به این شرح است:

در خصوص مطلب یکی از کاربران، در خصوص تخلف درج تاریخ تولید غیرواقعی بر روی محصول غذایی ،به اطلاع همشهریان عزیز می رساند اگرچه بازرسی های بهداشتی بصورت مستمر در حال انجام است لیکن فراگیرترین روش پایش ،دقت نظر مصرف کنندگان و ارسال گزارشات مردمی است.
وی افزود: تلفن ۱۹۰ ،بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی تخلفات بهداشتی درمانی است. چنانچه موضوع عکس ارسالی در استان یزد مشاهده شده است آدرس محل را اعلام فرمایند تا بازرسان بهداشت محیط اقدام نمایند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی یزد ادامه داد: البته موضوع را به مدیریت نظارت بر صنایع غذایی-بهداشتی و آرایشی جهت برخورد مناسب با شرکت های متخلف ارجاع شده است .

سامانه 190 چیست؟
سامانه ۱۹۰ یک سامانه شبانه روزی برای مسائل بهداشتی در استان یزد است. در این سامانه با شماره گیری به بخش های مختلف وصل می شویئ:
عدد ۱:طرح شکایت یا مشکلات  اورژانس ۱۱۵
عدد۲:گزارش تخلفات بهداشت محیط ،بهداشت حرفه ای و طب کار
عدد۳:دریافت مشاوره دارویی ، اعلام مشکل تامین دارو
عدد۴:طرح مشکلات پذیرش و رسیدگی به بیمار
عدد۵:طرح شکایات بیش دریافتِ پزشکان و مراکز بهداشتی درمانی
با این حال بنظر می رسد روند توزیع محصولات غذایی و بهداشتی با تاریخ تولیدهای جعلی همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار