مدیر نمونه استان یزد در خصوص علت موفقیت خود گفت: عشق و علاقه‌ی زیاد به شغل معلمی و تحقیق و تفحص در این حرفه را عامل موفقیت خودم می‌دانم.
کد خبر: ۳۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 11 May 2015
 به گزارش تابناک یزد، اگر بخواهیم در میان قشرهای اجتماع، سخت‌ترین مشاغل را نام ببریم، بی تردید معلمی یکی از آن‌ها خواهد بود چرا که اینان انسان‌هایی را تربیت و تقدیم جامعه می‌کنند که قرار است در جامعه نقش فعال یک دکتر، یک مهندس، یک رئیس‌جمهور و… را ایفا کنند.
به منظور گرامیداشت و تکریم روز معلم و تقدیر و تشکر از کلیه معلمان و فرهنگیان دلسوز یزدی که در مدارس مختلف مشغول خدمت می‌باشند این بار یزدبانو به سراغ یکی از مدیران موفق و محبوب استان رفته و گفتگویی با وی داشته که در زیر به آن اشاره می کنیم.
 
مدیر نمونه در معرفی خود اظهار داشت: بدرالسادات صحافی متولد 1353 دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی زیست شناسی هستم و تقریبا بیست سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم که 12 سال به عنوان دبیر زیست شناسی ،یکسال هماهنگ کننده‌ی گروه‌های آموزشی شهرستان تفت و 4 سال تجربه ی مدیریت آموزشگاه دخترانه‌ای در شهرستان ابرکوه را در کارنامه ی خود دارم . 3 فرزند دارم.

 صحافی در خصوص دلیل انتخابش به عنوان مدیر نمونه گفت: عنایت و توجه پروردگار متعال ، حمایت همسرم، همدلی همکاران خوبم در آموزشگاه به خصوص معاونان دلسوز آموزشگاه به موفقیت من کمک شایانی کرده است .

 وی گفت: من همواره از راهنمایی‌های پدرم  که دبیر زبان انگلیسی مقطع متوسطه با 36 سال سابقه بوده‌اند، بهره گرفته‌ام. همچنین نقش مادرم در تربیت و پرورش فرزندانی که همگی به دنبال کسب علم و معرفت بوده تاثیر بسیاری در احساس مسئولیت و موفقیت من داشته است. ناگفته نماند که همراهی، همسویی و همت والای اولیای گرانقدر دانش‌آموزان وخیرین مدرسه یار نیز در اجرای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت اسلامی به من کمک بسیار نموده است. سعی و تلاش من استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی در راستای توصیه‌های موکد دینی و سنت پیامبر گرامی‌(ص) و ائمه معصومین‌(ع) برای تربیت نسلی آگاه‌، پویا و هم‌طراز با نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

علاقه‌ی زیاد به شغل معلمی و تحقیق و تفحص را عامل موفقیت خود می‌دانم

بدر السادات صحافی در ادامه تاکید کرد: از لحاظ ویژگی‌های فردی نیز سعه‌ی صدر، عشق و علاقه‌ی زیاد به شغل معلمی و تحقیق و تفحص در این حرفه  را عامل موفقیت خودم می‌دانم. در سال 89 نیز موفق به کسب رتبه‌ی معلم نمونه‌ی شهرستان شدم و به خاطرانگیزه شرکت در همایش‌های مختلف استانی، کشوری و ارائه مقاله و برپایی نمایشگاه‌های زیست‌شناسی بلافاصله پس از داشتن حداقل سه سال سابقه‌ی مدیریت در مدت زمان اندکی موفق به کسب رتبه‌ی مدیر نمونه استان شدم .

این مدیر آموزشگاه در پاسخ به این سوال که معلم سخت گیری هستید  یا خیر تصریح کرد: درفعالیت‌هایی که با قوانین معینی سروکار دارد، بسیار تاکید دارم که در همان چارت انجام گیرد با این حال ، باتوجه به رفتارها و برخورد‌های دانش آموزان فکر می‌کنم مدیر مهربانی هستم، چون دانش‌آموزان خیلی راحت و صمیمانه با من صحبت می‌کنند و مشکلات و درد دل خود را با من درمیان می‌گذارند.

این معلم زیست در ادامه با اشاره به علاقه خود به به شغلش افزود: من خود را مدیون معلمان و اساتید دوران تحصیلم  به ویژه معلم کلاس اول ابتدایی‌ام سرکار خانم گلستانی که الفبای علم و عمل را به من آموختند، می دانم . مسلما معلمی را انتخاب می‌کردم. پس از شرکت در کنکور سراسری در رشته‌ی دبیری زیست شناسی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. یقین دارم در هر شغلی که ایفای نقش می‌کردم موفق می‌شدم چون در همه‌ی مراحل زندگی‌ام تلاش و پشتکار داشته ام. توصیه من به شاگردانم این است که در هر عرصه ای صاحب رای و بصیرت باشند.

 صحافی در خصوص شیوه عمکرد خود در قبال دانش آموزان خاطی اظهار داشت: با حفظ شخصیت ، آن ها را توجیه می کنم. خوشبختانه تا کنون موردی پیش نیامده یا کم بوده است که بخواهم برخورد سنگینی داشته باشم و تقریبا همه ی برخورد ها طبق منشور اخلاقی صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
معلم گرامی موفق باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار