بعداز حاشیه های استعفاء مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد و سرپرستی کوتاه مدت مصطی فاطمی براین سازمان ،مدیرکل جدید این سازمان حساس دراستان تاریخی یزد معرفی شد.
کد خبر: ۳۳۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 04 December 2016
به گزارش تابناک یزد،درآخرین ساعت وقت اداری دیروز فاطمه دانش یزدی بعنوان مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد از سوی احمدی پور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری معرفی شده است.

دانش یزدی پیش از این ریاست مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد را برعهده داشته است.

گفتنی است میراث یزد طی این روزها، حال و روز خوشی ندارد. خانه‌های تاریخی‌اش یکی یکی کم می‌شوند، اما هیچ‌کس نیست که آن‌ها را بشمارد، در حالیکه پرونده‌ آن به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران به یونسکو رفته تا سال آینده شانس‌اش را برای جهانی شدن بیازماید و حتی کارشناسان یونسکو شهر تاریخی را ارزیابی کرده‌اند.

محله‌های امامزاده جعفر و امامزاده ملا اسماعیل، گلچینان، خلف‌باغ ومیدان بعثت یا بلوار بسیج، در دومین شهر تاریخی جهان و اولین شهر خشتی دنیا هر کدام به بهانه‌های مختلف در حال از دست دادن ارزش‌های تاریخی‌شان هستند و تنها کاری که از دست مسئولان برمی‌آید، انتخاب یک خط قرمز برای شهر تاریخی یزد است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علیرضا آیت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
فکر می کنم که بنده ی کمترین با سابقه ای چهل و پنجساله ، به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، در همکاری دانشگاهی با میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ، و تجاربی خواه ناخواه ماندگار با وجود آنهمه « سرقت ادبی » در شهری که سابقا" به داشتن دیانت و اخلاق و امنیت و امانت مشهور بوده است ، اعلام کرده بودم که یزد می بایست به سیاستهای جهانیِ مربوط متصل شود ؛ که به این منظور نیاز به دانش ، آگاهی ها و تجارب جهانی ، به خصوص مراوده های بین المللی و حضور فعال در سازمانهای مرتبط جهانی ، و فراتر از همه یونسکو ، دارد ؛ و در این راه دعاوی مطروحه و مدارک خودمانی و مدارج آنچنانی ما اگر کاملا" فلج نباشند چندان هم کارساز نیستند ؛ و از همینجا بود که انتخاب خانم احمدی پور را فارغ از مصالح سیاسیِ برخی از گروهها ، « تدبیر»ی تخصصی در « سازندگی » امروز و آینده ، و مظهر « امید » ندیدم .
محمد اتحادی نیا
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
سخنان ارزشمند آقای علیرضا آیت الهی را به فال نیک میگیرم . اما معتقدم هیچ وقت یک دست صدا ندارد ، مگر اینکه آن یکدست تنها و یکه گذاشته شده بشکن ریز با انگشتان یک دست را فرا گرفته باشد . هرچند این بشکن های ریز چند انگشتی بلندای کف زدن دو دست را ندارد اما می توان موسیقی اعجاب آوری را خلق کرد.
ضمن تبریک انتصاب سرکار خانم فاطمه دانش یزدی به مدیرکلی میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان یزد برای موفقیت روز افزون ایشان جهت رفع مشکلات دو توصیه می نمایم . هرچند به خوبی می دانم ایشان برنامه هایی برای راهبرد اهداف سازمانی و مسئولیتی خویش دارند :
1- شناسایی و استفاده از نیروهای توانمند ، خلاق و دارای طرح و برنامه های قابل اجرای حاضر در سایر دستگاهها دارای مدارک تحصیلی عالی کارشناسی ارشد و دکترای مرتبط با چهار حوزه کار ی :
الف - میراث فرهنگی
ب- گردشگری
پ صنایع دستی
ج- تحول بنیادین در حوزه معاونت اداری و مالی ( کارگزینی)
2- استفاده از خرد جمعی با برگزاری : همایشها ، جشنواره ها و ....
بهروز و شادکام باشید .
محمد اتحادی - کارشناس ارشد صنایع دستی و هنرهای سنتی
پاسخ ها
مصلائی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
بنظر من هم در استان یزد دو دایره بسته ازمدیریت و به طور کلٌی نیروی انسانی تا سطح کارشناسی و کارمندی وجود دارد که به برخی از شایستگی های خارج از این دو دایره میدان بروز خلٌاقیت ها و خدماتی بیشتر و بهتر نمی دهد ؛ و این شایستگی ها ، که شاید بیش از نیمی از قابلیت های توسعه محلٌی باشند ، هدر می روند ؛ و از بهره وری در انجام وظایف اداری کاسته آن را ایستا و گاه قهقرائی می سازند . بعید است که ورود به دایره تخصصی - جهانی که ضرورت بلا تردید ونخست توسعه و اعتلای ایرانی - اسلامی است آنچنان زیانی به منافع سیاسی موجود وارد سازد .
شخصا" کوچکترین منافعی در شرایط موجود ندارم و جستجو نمی کنم ؛ امٌا به شدٌت با دایره های بسته به عنوان نوعی انحصار قدرت ( سیاسی ) مخالفم و معتقد کامل به استفاده از هوای تازه در تخصص متعهدانه و پیشرفت ! .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار