بحث دوطبقه نمودن بلوار طالقانی شهر یزد از سوی شهرداری با حاشیه های جدیدی درحوزه مدیریت شهری یزد مواجه شده است.
کد خبر: ۳۳۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 26 November 2016

به گزارش تابناک یزد،این درحالی است که ملیحه امینی عضو شورای شهر یزد اعلام کرده است: شهردار با توجه به مصاحبه اخیرشان دریکی از روزنامه های محلی جهت دوطبقه نمودن بلوار طالقانی که این روش براساس مستندات موجود در دنیا منسوخ گردیده خواست توضیحاتی ارائه نماید.

بنابراین گزارش شهردار یزد با اشاره به ارائه راهکارهای ترافیکی برای برخی معابر و میادین شهر یزد گفته بود: دوطبقه شدن بلوار آیت‌الله طالقانی در دست بررسی است.

محمدرضا عظیمی‌زاده با بیان اینکه برخی معابر و میادین شهر یزد به دلیل ترافیک زیاد و اجرای ناقص با گره‌های کور ترافیکی مواجه می‌شود اظهار داشت: یکی از این معابر مسیر بلوار آیت‌الله طالقانی است که تا میدان معلم کشیده شده و در این محل گاهی گره ترافیکی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های متعددی برای این بلوار ارائه شده است ادامه داد: از جمله این طرح‌ها اجرای طرح دوطبقه شدن بلوار است که در دست بررسی و کارشناسی است.

شهردار یزد اضافه کرد: متاسفانه ترافیک بلوار طالقانی و میدان مهدیه به حدی شدید است که مسئله آن با حضور پلیس و طرح‌های کوتاه مدت برطرف نمی‌شود و نیاز به طرح‌های بلندمدت دارد.

وی با بیان اینکه باید در اجرای پروژه‌های شهری برآورد هزینه شود و با بررسی‌های دقیق اقدام به اجرای پروژه کرد عنوان کرد: احداث طبقه دوم در بلوار طالقانی در مقایسه با تملک برای تعریض‌ بلوار و احداث مسیر جایگزین دارد هزینه کمتری خواهد داشت اما با این وجود باید بررسی بیشتری صورت گیرد.

با این حال،رعایت حقوق اجتماعی مردم و رضایت شهروندان در اجراي پروژه هاي شهري و توجه به آثار و نتايج طرح و همچنين اقتصادي بودن پروژه‌ها اهمیت بسزایی دارد.

لذا لازم است پروژه هاي شهري ضمن برخورداري از اجماع نظر كارشناسان و خبرگان و متخصصين با توجه به ابعاد و وسعت طرح و هزينه ها مورد بررسي آناليز نسبت منافع به هزينه بوده باشد و همچنين طرح‌هاي حمل ونقلي با طرح هاي جامع حمل و نقل و ترافيك شهري و اسناد بالادست انطباق داشته باشد و به لحاظ آثار و تبعات اجتماعي، زيست محيطي و افزایش کیفیت خدمات به شهروندان هم توجیه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار