مدیر حفظ نباتات استان یزد از اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با محصولات گلخانه ای برای نخستین بار در سطح استان برای تولید محصول سالم خبر داد .
کد خبر: ۳۱۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 24 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مرتضی فتاحی گفت: طرح مبارزه بیولوژیک با محصولات گلخانه ای در سطح یک هکتار از گلخانه های استان اجرا شد .
وی درباره اهداف اجرای این طرح گفت : این طرح به منظور فرهنگ سازی و توسعه و ترویج مبارزه سالم با آفات گلخانه ها اجرا می شود و انتظار داریم با توجه به اینکه هزینه آن از اعتبارات دولتی بوده و مزایای مناسبی دارد با مدیرت نباتات استان همکاری لازم از سوی مردم صورت گیرد.
مدیر حفظ نباتات استان یزد تصریح کرد: این طرح در شهرستان یزد اجرا شده و در صورت همراهی مردم در سایر شهرستان ها و گلخانه های استان و تا پایان بهمن ماه اجرا می شود.
فتاحی، حفظ محیط زیست ، کاهش مصرف سموم شیمیایی کشاورزی ، تضمین امنیت غذایی برای مصرف کنندگان ، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصول سالم در آینده را از مهمترین مزیت های اجرای این طرح اعلام کرد.
در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه ای استان که عمدتاً محصول خیارسبز است به حدود یک هزار و 320 هکتار رسیده و تولیدی معادل 382 هزار تن در سال را در بر دارد.
سالانه معادل سه میلیارد و 480میلیارد ریال درآمدزایی حاصل از تولید محصولات گلخانه ای در استان بوده که زمینه اشتغال 14هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.
استان یزد هم اکنون در تولید محصولات گلخانه ای در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
66 درصد سطح اراضی قابل کشت استان به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور و در محصولات گلخانه ای رتبه نخست را دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار