کد خبر: ۳۱۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 24 October 2016

به گزارش تابناک یزد،فرماندار یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه منسجم در بحث سوادآموزی گفت: مهاجرپذیر بودن یزد در دستیابی به اهداف شورای پشتیبانی سوادآموزی تأثیر معکوس دارد.

«مصطفی سالاری» در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان یزد با قدردانی از فعالیت‌ها در این حوزه، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در بحث توسعه سوادآموزی ملزم به همکاری هستند.

 وی افزود: با توجه به پوشش جمعیتی و مهاجرپذیر بودن یزد از استان‌ها و دیگر شهرستان‌های استان و حضور اتباع خارجی، توسعه سوادآموزی در شهرستان نیازمند شتاب و توان بیشتری است.

سالاری با ضروری دانستن ارتقا جایگاه شهرستان در امر توسعه سوادآموزی تصریح کرد: برخی توسعه سوادآموزی را به‌عنوان مبارزه با بی‌سوادی تلقی می‌کنند که پیشنهاد می‌شود برای کاستن از بار منفی جملات با عنوان حمایت از باسوادی از این مهم یاد شود.

رئیس شورای پشتیبانی توسعه سوادآموزی شهرستان یزد با اشاره به این‌که باسوادی یکی از شاخص‌های سلامت جامعه است، خاطرنشان کرد: نقش و همکاری بهورزان مراکز بهداشت در ترویج و گرایش افراد بی‌سواد به باسواد شدن امری انکارناپذیر است.

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به راهکارهای مؤثر جذب افراد کم‌سواد و بی‌سواد به سوادآموزی اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از بسته‌های تشویقی و مزایای توسعه باسوادی یکی از رسالت‌هایی است که ضرورت دارد رسانه‌های گروهی به آن عمل کنند.

«مرآت امین الرعایا»، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان یزد گفت: خوشبختانه فعالیت‌های حوزه سوادآموزی در دولت تدبیر و امید با نظر مساعد ریاست محترم جمهور شدت و افزایش قابل‌توجهی نسبت به پیش داشته است.

وی بابیان این‌که دولت تدبیر و امید به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور جلسات شورای توسعه سوادآموزی کشور را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: روند فعالیت‌های سوادآموزی در دولت یازدهم پس از مدت‌ها خاموشی در دولت‌های پیش در بهترین سطح در حال پیگیری است.

امین الرعایا افزود: بسیاری از شاخص‌های مقایسه‌ای از شاخص سطح سواد افراد آن جامعه نشأت می‌گیرد و از این‌رو مهم است که هر کشوری تا چه حد به این بحث اهمیت دهد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ابراز امیدواری کرد که آمار خروجی این سرشماری بتواند در برنامه‌ریزی‌های مطلوب‌تر توسعه سوادآموزی در استان مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار