هشدار یک مسئول:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ابعاد تازه‌ای از ایدز بروز کرده و تغییر برخی آمارها نظیر افزایش آمار زنان مبتلا به ایدز و کاهش سن مبتلایان به این بیماری بشدت نگران کننده است.
کد خبر: ۳۱۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 24 October 2016
به گزارش تابناک یزد، محمدحسن لطفی  در کمیته پایش و ارزیابی ایدز در استان یزد که با حضور کارناوال ملی سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته آمار مردان مبتلا به ایدز بیشتر بود و با فاصله قابل توجهی تعدادی از زنان درگیر این بیماری بودند اما امروز شاهد افزایش نگران کننده آمار زنان مبتلا به ایدز هستیم.

وی با بیان اینکه سن مبتلایان به ایدز نیز کاهش یافته است، افزود: در گذشته میانگین سنی مبتلایان به ایدز بین ۳۵ تا ۴۰ سال بود اما اکنون این میانگین سنی به ۲۷ رسیده که با توجه به جوان بودن جامعه ما، شیوع این بیماری در میان جوانان بسیار نگران کننده است.

لطفی عنوان کرد: شیوه‌های انتقال بیماری نیز امروز نسبت به گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد به نحوی که در گذشته بیشترین مبتلایان به ایدز، معتادان تزریقی بودند که از طریق سرنگ مشترک به این بیماری مبتلا می‌شدند اما اکنون بیشتر مبتلایان از طریق تماس‌های جنسی به این بیماری متبلا شده اند.

به گزارش مهر،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان کرد: متاسفانه آمار انتقال بیماری از مادر به نوزاد نیز در یزد و در سطح کشور رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه هم شیوه‌های انتقال و هم گروه‌های در معرض خطر تغییر یافته اند، نیاز به یک عزم جدی و عمومی برای اطلاع رسانی از بیماری ایدز و ارتباط آن با اعتیاد و رفتارهای پرخطر جنسی و ... وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار