مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد از برگزاری 12 رزمایش در هفته پدافند غیرعامل خبر داد.
کد خبر: ۳۱۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴ 23 October 2016

به گزارش تابناک یزد،حسین اسماعیلی  در دیدار با امام جمعه یزد به مناسبت هفته پدافند غیرعامل از برگزاری 12 رزمایش در هفته پدافند غیرعامل خبر داد و اظهار داشت: یک مرکز آموزشی نیز برای نخستین بار در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: مرکز آموزشی CBRN که در واقع مرکز مقابله با حوادث شیمیایی، بیولوژیکی، انفجاری و هسته‌ای است، برای نخستین بار در استان یزد افتتاح می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این مرکز به صورت پایلوت در یزد فعالیت خود را آغاز می‌کند و به تدریج در سایر استان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی در مرکز پدافند غیرعامل استان یزد اظهار داشت: در این مرکز تاکنون بالغ بر 6 هزار نفرساعت آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف عمومی و تخصصی را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری یزد با اشاره به اینکه مفهوم پدافند غیرعامل هنوز برای بسیاری از مردم و مسؤولان آشنا نیست، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان یزد، اطلاعات مردم را نسبت به این مفهوم افزایش دهیم ضمن اینکه دوره‌های مختلف آموزشی را نیز برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته پدافند غیرعامل «مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل» است، عنوان کرد: رزمایش‌ها، عملیات‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی در راستای تحقق این شعار در یزد برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم آمادگی نسبی مردم و مسؤولان را در مواقع بحران و خطر افزایش دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار