مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: نمی توان آلودگی 20 ساله هوای یزد را اورژانسی حل کرد.
کد خبر: ۳۱۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 23 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل محیط زیست استان یزد با بیان اینکه در 20 سال گذشته تعداد بسیاری از صنایع استان در محور یزد –اردکان استقرار یافته است، اظهار کرد: اقدامات موثری در این خصوص انجام شده و تبعاتی آلاینده ای که موجب رهم زدن آرامش مردم می شد را کمتر داریم.

سید حسین سادات موسوی طی دو سال گذشته بر اساس اولویت استقرار صنایع آلاینده و پر آبخواه که یکی از چالش های استان می باشد در این محور ممنوع شده و مجوزی صادر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با کنترل های انجام شده و تشکیل گشت پایش شبانه برای رصد نوع فعالیت صنایع و کنترل آلودگی نسبت به گذشته وضعیت مناسب تر بود ولی در کل زمان خواهد برد تا اتفاقاتی که در مدت 20 سال گذشته رخ داده است را بخواهیم اورژانسی حل کنیم.

موسوی تاکید کرد: جهت گیری استان با مشارکت و هم افزایی ایجاد شده موثر ومثبت است و به سمت صنایع های تک، پاک و کم آبخواه سوق داده می شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی در استان، برون رفت از مشکلاتی بوده است که در این منطقه مانند تغییرات در فرایند تولید از مصرف مازوت به سوخت گاز برای بسیاری از صنایع ایجاد شده است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد افزود: بسیاری از کوره های آجر پزی در استان جمع شده اند و حدود 80 واحد از کوره ها به فیلتر کنترل کننده سوخت مجهز شده اند که به کاهش آلودگی در سطح استان شده است.

وی با بیان اینکه استان یزد با کاهش 45 درصدی روزهای آلوده روبرو بوده است، خاطرنشان کرد: میانگین روزهای آلوده در شش ماهه نخست سال جاری که با آن مواجه بودیم به 3.5 روز در ماه نسبت به سال قبل که 6 روز در سال بوده کاهش داشته ایم در صورتی که این آلودگی در سال های قبل به 7 تا 10 روز هم می رسید.

موسوی گفت: بسیاری از کلان شهرهای کشور با آلودگی 15 تا 20 روز در ماه مواجه می باشند که تا حد بحران نیز می رسد. خوشبختانه در استان یزد هنوز شرایط به حالت بحران نرسیده است که بخواهیم کمیته اضطراری آلودگی هوا تشکیل دهیم.

یزد اوا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار