کد خبر: ۳۱۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 23 October 2016

به گزارش تابناک یزد،عضو تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران و دارنده مدال برنز آسیا در بی توجهی محض مسئولان ورزش در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری است.

 ابوالفضل آرمیده 3 ماه پیش بود که موفق به کسب مدال برنز وزن 42 کیلوگرم کشتی آزاد نوجوانان آسیا در کشور تایوان شد تا در ابتدای راه با کسب سکوی سوم آسیا چشم به فتح سکوهای جهانی داشته باشد اما دیری نپایید ابوالفضل به جای مبارزه با حریفان بر روی تشک کشتی به مبارزه با بیماری سخت بر تخت بیمارستان دچار شد.

آرمیده کشتی‌گیر 15 ساله و با استعداد اهل نظرآباد استان البرز 3 هفته پیش بود که در هنگام تمرینات کشتی به یکباره دچار دل درد شدید شده و از شدت درد به خود می‌پیچد. با انتقال او به بیمارستان پزشکان از شناسایی علت دقیق این درد و ضعف شدید قوای جسمانی او ناتوانند تا اینکه به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل می‌شود و پس از بررسی‌های دقیق و در عین ناباوری مشخص می‌شود او به یک بیماری سخت دچار شده است.

در حالیکه خانواده این ورزشکار در تامین هزینه‌های درمان مستاصل شده‌اند، مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون کشتی و صندوق حمایت از ورزشکاران تاکنون هیچ سراغی از این کشتی‌گیر که فقط 3 ماه پیش بر سکوی سوم آسیا ایستاده است نگرفته‌اند و معلوم نیست تا کی باید شاهد اینگونه بی‌توجهی‌ها در چنین مواقعی باشیم؟

با پدر این کشتی‌گیر درباره این اتفاق تلخ و اینکه آیا مسئولان فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز سراغی از این کشتی‌گیر گرفته‌اند یا خیر تماس گرفتیم اما او بدلیل اوضاع نامناسب روحی و روانی قادر به صحبت کردن نبود و خواستار این شد که با یکی از اقوام نزدیکشان که کاملا در جریان این اتفاق بود صحبت کنیم.

بهمن اصل فلاح یکی از اقوام نزدیک این کشتی‌گیر درباره این اتفاق به خبرنگار ایسنا گفت: پس از بررسی پزشکان مشخص شد ابوالفضل به بیماری سختی مبتلا شده است. شدت بیماری او به حدی است که در طول 5 روز از 52 کیلوگرم به 45 کیلوگرم رسید و متاسفانه ترشح مواد سمی در بدن او باعث شد 15 سانتیمتر از روده او را کوتاه کرده و از بدنش خارج کنند. در حال حاضر نیز او شیمی درمانی می‌شود تا شاید از گسترش مواد سمی در بدن او جلوگیری شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان فدراسیون کشتی ، هیئت کشتی استان البرز و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان این استان اقدامی برای تامین هزینه‌های گزاف بیماری این کشتی‌گیر انجام داده‌اند یا خیر اظهار کرد: متاسفانه تا این لحظه هیچ کدام از مسئولان فدراسیون کشتی، هیئت کشتی استان، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان البرز و مسئولان صندوق حمایت از قهرمانان ورزشی حتی یک سر هم به بیمارستان نزده‌اند تا از وضعیت این کشتی‌گیر مطلع شوند چه برسد به اینکه بخواهند کمک مالی داشته باشند! البته برخی کشتی‌گیران مطرح نظیر رضا یزدانی در صفحات مجازی با ابوالفضل همدردی کرده اند و قرار است یزدانی امروز به عیادت این کشتی‌گیر بیاید و ما نیز قصد داریم از او بخواهیم تا خواستار رسیدگی مسئولان فدراسیون کشتی شود.

وی درباره میزان هزینه‌های انجام شده تا این لحظه نیز گفت:تا به امروز رقمی در حدود 30 میلیون تومان برای او هزینه شده است در حالیکه پدر این کشتی‌گیر اوضاع مالی مناسبی ندارد و در خانه استیجاری زندگی میکنند و حتی بیمه درمانی هم ندارند. پدر ابوالفضل به دلیل دیسک کمر نمی‌تواند کار کند و برای امرار معاش شغل نگهبانی دارد که حقوق آن به هیچ وجه کفاف این هزینه‌ها را نمی‌دهد. بیشتر هزینه ها توسط اقوام تامین شده است.

او با درخواست یاری از مسئولان ورزش گفت: این کشتی‌گیر قهرمان ملی ایران است و درست نیست به این شکل مورد بی مهری قرار بگیرد. متاسفانه در بیمارستان امام خمینی(ره) آنطور که باید به وضعیت ابوالفضل رسیدگی نمی‌کنند و از مسئولان می‌خواهیم مقدمات بستری شدن او در یک بیمارستان مجهز را فراهم کنند تا پزشکان مجرب به وضعیت او رسیدگی کنند. هر روز که می‌گذرد پلاکت‌های خون او کمتر می‌شوند و او با تحلیل شدید قوای جسمانی مواجه شده است.او 3 مرتبه تاکنون شیمی درمانی کرده و به دلیل پایین امدن شدید پلاکت‌های خون صورتش متورم شده است.این در حالیست که مسولان بیمارستان در پاسخ به این خواسته ما مبنی بر انتقال ابوالفضل به بخش خون،نداشتن جا را دلیل عدم موافقت خود اعلام می کنند. امیدوارم تا از این دیرتر نشده مسولان به داد این کشتی‌گیر ملی‌پوش برسند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار