کد خبر: ۳۱۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 23 October 2016
به گزارش تابناک یزد،معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه یزد در راستای ارائه خدمات حقوقی به طلاب، دفتر مشاوره حقوقی را راه اندازی کرد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد  با اشاره به اهمیت ارائه مشاوره و مشورت در زمینه های مختلف مخصوصا امور حقوقی، گفت: امروزه یکی از ضررورت های جامعه مخصوصا برای طلاب آشنایی با امور حقوقی است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در راستای ارائه مشاوره های حقوقی، معاونت امور طلاب و دانش آموختگان دفتری را به عنوان مشاوره حقوقی برای طلبه ها و روحانیون راه اندازی کرده است.

وی، «ارتقا سطح آگاهی حقوقی حوزویان و بهره مندی آنها از مشاوره حقوقی و وکالت»،«استفاده مناسب از ظرفیت های حقوقی مجامع حقوقی»،«توسعه و نهادینه کردن فرهنگ تفاهم در بین حوزویان»،«پیشگیری از تشکیل پرونده حقوقی در موارد غیر ضروری و جلوگیری از آسیب ها»،«جلوگیری از نشر اسرار شخصی و دعاوی خصوصی حوزویان»،«کاهش اطالعه دادرسی نسب به دعاوی حوزویان و هزینه های مربوط به آن»،«تکریم حوزویان و خانواده های آنان و کاهش مشکلات و دغدغه های فکری و ایجاد آرامش نسبی نسبت به جامعه هدف» را از اهداف راه اندازی دفتر مشاوره حقوقی اعلام کرد.

حجت الاسلام حسینی راد افزود: ارائه خدمات، مشاوره حقوقی و  معاضدت و اقدام حقوقی صورت می گیرد که مرحله مشاوره حقوقی آن به معنای استفاده از مشاوره حضوری کارشناسان حقوقی جهت ارائه راهنمایی پیشگیرانه و تنظیم دادخواست یا نگارش لایحه  دفاعی است و مرحله معاضدت و اقدام حقوقی، در صورت برطرف نشدن مشکل با مشاوره، با درخواست متقاضی ، وکیل می تواند برای پیگیری امر اقدام کند.

حوزه نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار