فرماندار یزد گفت: با توجه به پوشش جمعیتی و مهاجرپذیر بودن یزد از استان ها و دیگر شهرستانها و حضور اتباع خارجی، توسعه سوادآموزی در شهرستان نیازمند شتاب و توان بیشتری است.
کد خبر: ۳۱۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 23 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در این حوزه افزود: همه دستگاه های اجرایی شهرستان در بحث توسعه سوادآموزی ملزم به همکاری هستند.
وی با ضروری دانستن ارتقا جایگاه شهرستان در امر توسعه سوادآموزی تصریح کرد: برخی توسعه سوادآموزی را به عنوان مبارزه با بی سوادی تلقی می کنند که پیشنهاد می شود برای کاستن از بار منفی جملات با عنوان حمایت از باسوادی از این مهم یاد شود.
رئیس شورای پشتیبانی توسعه سوادآموزی شهرستان یزد با اشاره به اینکه باسوادی یکی از شاخص های سلامت جامعه است خاطرنشان کرد: نقش و همکاری بهرورزان مراکز بهداشت در ترویج و گرایش افراد بی سواد به باسواد شدن امری انکارناپذیر است.
فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به راهکارهای مؤثر جذب افراد کم سواد و بی سواد به سوادآموزی اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از بسته های تشویقی و مزایای توسعه باسوادی یکی از رسالت هایی است که ضرورت دارد رسانه های گروهی به آن عمل نمایند.
معاون توسعه سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه فعالیت های حوزه سوادآموزی در دولت تدبیر و امید با نظر مساعد ریاست محترم جمهوری شدت و افزایش قابل توجهی نسبت به قبل داشته است.
مرآت امین الرعایا با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به ریاست معاون اول رئیس جمهور جلسات شورای توسعه سوادآموزی کشور را تشکیل می دهند عنوان کرد: روند فعالیت های سوادآموزی در دولت یازدهم بعد از مدت ها خاموشی در دولت های قبل در بهترین سطح در حال پیگیری است.
وی بابیان اینکه یکی از شاخصه های مقایسه ملت ها سواد است اظهار داشت: بسیاری از شاخص های مقایسه ای از شاخص سطح سواد افراد آن جامعه نشات می گیرد و ازاین رو مهم است که هر کشوری تا چه حد به این بحث اهمیت دهد.
این مسئول در پایان سخنانش با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ابراز امیدواری کرد که آمار خروجی این سرشماری بتواند در برنامه ریزی های مطلوب تر توسعه سوادآموزی در استان موردتوجه قرار گیرد.
در این جلسه هریک از اعضا به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار