کمیسر امور بشر دوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت: در نظر داریم در سال آینده میلادی مبلغ کمک به مهاجران داخل ایران افزایش یابد.
کد خبر: ۳۱۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 23 October 2016
به گزارش تابناک یزد، کمیسر امور بشر دوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت: در نظر داریم در سال آینده میلادی مبلغ کمک به مهاجران داخل ایران افزایش یابد.

کریستوس استیلیانیدس ظهر شنبه در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: از تلاش های بی شائبه و تنگاتنگی که جمهوری اسلامی ایران و استاندار کرمان  برای ارائه خدمات به پناهندگان افغانستان داشته است  قدردانی می کنم .

وی با اشاره به اینکه قطعا کشورهای پذیرنده مهاجران افغان با توجه به شرایط نامناسب منطقه با سختی هایی برای میزبانی مهاجران روبرو هستند، افزود: سفر ما به کرمان با هدف ارزیابی شرایط مهاجران در کرمان است تا بتوانیم در رفع  مشکلات موجود قدم هایی برداریم.

استیلیانیدس با ابراز همدردی با جمعیت پناهنده افغان در کرمان گفت: امروز و فردا از پروژه هایی که کمیسیون اروپا به آن ها کمک مالی کرده است بازدید می کنیم.

کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا تصریح کرد: از آنجا که همکاری با جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و معاون وی تلاش زیادی برای بازگشت ایران به جامعه بین‌الملل و همچنین شکل گرفتن دوباره همکاری های دو نهاد دارند.

 وی گفت: اعتقاد ما بر این است که مردم جمهوری اسلامی ایران استحقاق این جایگاه و چه بسا جایگاه های بالاتر در عرصه بین المللی را دارند.

وی کمک های اروپا در برابر آنچه مورد نیاز مهاجران است را کافی ندانست و گفت: سعی ما در این است تا بتوانیم هزینه‌های سنگین مالی، فرهنگی، امنیتی و آموزشی مهاجران را که بار سنگینی را در جهت تامین آن ها بر دوش دولت گذاشته است به صورت مستقیم یا از طریق شرکای فرهنگی خود تامین کنیم.

استیلیانیدس همچنین ابراز داشت: بازدیدهای انجام شده از وضعیت پناهندگان در ایران یکی از نشانه های علاقمندی ما برای گسترش همکاری با ایران در تمام زمینه هاست .

وی افزود: بر اساس سیاست ها و تصمیماتی که برای سال جاری داشته ایم اولین قدم را دو برابر کردن کمک به مهاجران ساکن در ایران قرار داده ایم ضمن اینکه در نظر داریم در سال آینده میلادی مبلغ کمک به مهاجران داخل ایران افزایش یابد.

به گزارش مهر، وی گفت: مبلغ ۵.۸ میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده‌ایم که این مبلغ در راستای حل مشکلات ریشه ای در داخل افغانستان هزینه می شود ضمن اینکه این مسئله موجب عدم توجه به ایران نمی شود و قابل مقایسه با کمک به ایران نیست.

کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت: از اینکه دیدگاه مشترکی در رابطه با خدمت رسانی بشر دوستانه به افراد پناهجو وجود می بینیم خوشحال هستیم و امیدواریم با در نظر گرفتن راه های کارآمدتر بتوانیم کمک بهتری را به ایران به عنوان میزبان این جمعیت ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار