کد خبر: ۳۱۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 22 October 2016
به گزارش تابناک یزد،خیران اردکانی در شش ماهه نخست سال جاری هشت میلیارد و 500 میلیون ریال در طرح های مختلف مشارکتی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان کمک کردند.
 "يدالله مروتي" مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت خیران و نیکوکاران در امر کمک رسانی به مددجویان تحت حمایت به تبیین طرح های مشارکتی این نهاد در شش ماهه نخست امسال پرداخت.

وي یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را هم‎زمان با شروع سال تحصیلی جدید جذب کمک‌های خیران و نیکوکاران در راستای کمک به دانش‎آموزان نیازمند و محروم جامعه بر شمرد و افزود: افزون بر 460 میلیون ریال از کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه‎ها بوده است که این میزان کمک‎ها نسبت به شش ماهه سال گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

مروتي با بیان این که در دین مبین اسلام سفارش‌های فراوانی در خصوص کمک به محرومان شده است، عنوان كرد: افزون بر دو میلیارد و 650 میلیون ریال از کمک‎های مردمی در قالب صدقات، بیش از یک میلیارد و 130 میلیون ریال از کمک‌های اهدایی در طرح اکرام ایتام، 673 میلیون ریال در زمینه اطعام نیازمندان، افزون بر 645 میلیون ریال بصورت فطریه عام و سادات و کفاره عمد و غیر عمد، بیش از 317 میلیون ریال در قالب طرح محسنین، افزون بر 517 میلیون ریال زکات مستحبه ( شجره طیبه) و ۶۷۸ میلیون ریال در سایر طرح های مشارکتی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت شهرستان اردکان کمک شد.

وي با بیان این که تعداد ۹۲۶ خانواده تحت حمایت این نهاد هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد ۸۹ یتیم از حمایت ۸۱۵ حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و تعداد ۳۸۴ خیر اردکانی نیز در طرح محسنین(حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم) با این نهاد همکاری می‌کنند و حمایت مادی و معنوی ۸۲ خانوار نیازمند را بر عهده دارند.

مدیر کمیته امداد اردکان با بیان این که مردم خداجوی شهرستان اردکان در بیش از ۴۵ طرح مشارکتی این نهاد همکاری دارند، یادآور شد: طرح‌های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم)،صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، شوق زیارت( مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان( کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح های مشارکتی است.

گفتني است؛ خیران اردکانی در شش ماهه نخست سال جاری هشت میلیارد و 500 میلیون ریال در طرح‌های مختلف مشارکتی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان کمک کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار