کد خبر: ۳۱۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 22 October 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد از شهروندان خواست از خرید و فروش هرگونه زمین فاقد کاربری در داخل و خارج محدوده شهر خودداری كنند.

 "مهدي فعالي" با استناد به مواد 2، 4 و 6 قانون "منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکونی"، به دفاتر اسناد رسمی و کلیه مراجع قانونی واگذار کننده زمین اعم از سازمان‌ها، نهادها و دستگاههایی دولتی و غیردولتی، هشدار داد كه قبل از هرگونه نقل و انتقال یا واگذاری زمین به شرکت‌های تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی و حقوقی، موضوع بلامانع بودن ساخت واحدهای مسکونی در اراضی مورد نظر را از مراجع تعیین شده استعلام و پیوست مدارک كنند.

وي خاطرنشان کرد: علاوه بر این هرگونه نقل و انتقال و واگذاری زمین به شرکت‌های تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی و حقوقی برای امر مسکن در خارج محدوده قانونی شهرها اعم از داخل يا خارج از حریم شهرها به جز در محدوده مصوب شهرهای جدید و شهرک‌هایی که طبق مقررات و بر اساس طرح‌های مصوب ساخته شده یا می‌شوند، ممنوع است.

 فعالي در این زمینه تاکید کرد: اقداماتی از قبیل فروش اراضی در قالب سهام، فیش و موارد مشابه با عناوین باغ‌شهر و گلخانه که با هدف گریز از قانون صورت می‌گیرد، حتی با ارائه اسناد رسمی نیز از نظر قانونی توجیه ندارد.

 فعالی سفارش كرد: مردم قبل از هرگونه معامله زمین یا خرید امتیازات و سهام اعضای تعاونی‌های مسکن، حتماً از قرار داشتن زمین در داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی آن اطمینان حاصل كنند.

معاون شهردار یادآور شد: به عنوان نمونه؛ هرگونه تفکیک، قطعه‌بندی و افراز بدون مجوز در اراضی واقع در روبروی پارک کوهستان ممنوع است و مورد تأیید شهرداری یزد نیست.

وی گفت: شرکت‌های تعاونی مسکن و اعضای آن و مشاورین املاک باید از انجام معاملات مذکور خودداری کنند و کلیه سازمان‌ها، مؤسسات و شرکتهای تأمین کننده خدمات آب، برق، گاز، تلفن و نظائر آن نیز از واگذاری خطوط، انشعاب و ارائه هرگونه خدمات به ساختمان‌های فاقد پروانه معتبر منع هستند.

فعالی همچنین در پايان با اعلام آمادگی مناطق و نواحی شهرداری، از شهروندان خواست تا اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را با مراجعه به شهرداری کسب كنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار