کد خبر: ۳۱۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 22 October 2016
به گزارش تابناک یزد،نایب رئیس مجلس با بیان اینکه بودجه فرهنگی مجلس به علت تخصیص به نهادها کم دیده می‌شود، گفت: این در حالی است که این بودجه در مجموع رقم قابل توجهی است اما تصمیم‌گیران فرهنگی متعدد هستند.
 
مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز با تأکید بر مطالعه هدفمند و دقیق، اظهارداشت: مطالعه و تدقیق در کتاب باید مشخص، هدفمند و منتج به نتیجه باشد.

وی با بیان اینکه ارتقاء و رشد جامعه در گرو مطالعه و انتخاب صحیح کتاب است، گفت: نحوه خواندن کتاب، انتخاب کتاب و شیوه مطالعه یک مهارت اساسی است که نیازمند یادگیری و آموختن است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فهم و دانستن گسترده و آگاهی از همه چیز بد نیست، اما چیزی که مطالعه هدفمند را ارزشمند می‌کند آن است که عمر انسان محدود است و فرصت خواندن و دانستن همه چیزها را به انسان نمی‌دهد و از این رو باید دقت کرد که مخاطب چه کتاب‌هایی باشیم.

این مسؤول انتخاب کتاب مورد نیاز را یک مسأله اساسی و مهم دانست و تصریح کرد: توصیه به کتابخوانی و درست خوانی کتاب یک مسأله مهم و عقلایی است، امروز هر شخص در رشته‌ای مهارتی دارد که در آن رشته نیز کتب بسیاری انتشار یافته است، کتابخوانی صحیح و هدفمند در رشته خاص نیز خود یک مهارت است.

پزشکیان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک بستر آماده و گسترده برای یافتن کتبی است که انسان در مطالعه هدفمند خود بعد از شناخت دقیق و انتخاب صحیح به آن رسیده است، گفت: نمایشگاه کتاب این بستر را برای تحصیل کنندگان و مخاطبان کتاب فراهم کرده است که کتب مورد نیاز خود را در یک مجموعه پیدا کنند.

وی با اشاره به مسؤولیت مجلس در تدوین قانون‌های مرتبط با مسأله فرهنگ و کتابخوانی، ابراز داشت: مجلس محل تدوین قانون است، اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس برنامه های مدون خود را به مجلس ارایه کنند مجلس نیز در تدوین قوانین راحت‌تر عمل خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه بودجه فرهنگی مجلس به جهت تخصیص به نهادها و سازمان‌های مختلف مانند وزارت ارشاد، حوزه های علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی کم دیده می‌شود، گفت: این در حالی است که این بوجه در مجموع رقم قابل توجهی است اما تصمیم‌گیران فرهنگی متعدد هستند.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم تبریز و استان آذربایجان‌شرقی از نمایشگاه کتاب، ابراز داشت: شاهد آن هستیم که در این نمایشگاه  مجموعه بزرگی از ناشران داخلی و خارجی حضور یافته‌اند اما امکانات و فضای موجود در نمایشکاه کفاف این میزان از استقبال پر شور مردم را نداشته است و امید است در سال‌های آتی فضاهای بیشتری برای رفاه بازدیدکنندگان آماده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار