کد خبر: ۳۱۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 21 October 2016
سمیه رضایی
تیم فوتبال فولاد یزد، گرچه همچنان در لیگ فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور، لیگ آزادگان، توپ می‌زند اما هنوز هم مشکلات عدیده‌ای دارد که با وعده مدیران استان برطرف نشده است و تیم با اندک داشته‌های مالی‌اش به مسابقات مختلف پا می‌گذارد. تیم فوتبال فولاد یزد اوایل فصل حتی به فکر کنار رفتن از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور بود اما بازیکنان این تیم تلاش کردند تا فولاد در لیگ دسته یک بماند و با حریفانش به رقابت بپردازد. اگر مشکلات مالی‌ این تیم مرتفع شود، می‌توان به آینده و صعودش به رده‌های بالاتر در لیگ دسته اول امیدوار بود. این تیم پشتوانه‌ای چون هواداران یزدی دارد و هیچ‌گاه تنها نخواهد شد. «سید ابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به این موضوع وارد شده و در حال حاضر تیم را حمایت می‌کند و روزهای خوبی برای فولادی‌ها رقم خواهد خورد.
«محمود امیری» سرمربی تیم فولاد یزد که به تازگی به جمع فولادی‌ها پیوسته با برنامه‌هایی که دارد می‌تواند در کنار مسئولین استان، که قرار است حامی مالی فولاد شوند روزهای خوشی را برای هواداران یزدی رقم زند و تیم را به روزهای اوج برساند. همشهری یزد با وی گفت‌وگویی انجام داده است که در زیر می‌خوانید.
  • در حال حاضر وضعیت تیم فولاد یزد چگونه است؟
خوشبختانه وضعیت تیم خوب است و اوضاع به خوبی پیش می‌رود. بازیکنان تیم از نظر روحی و روانی در شرایط مناسبی قرار دارند و برای بازی‌های آینده خود را آماده می‌کنند.
  • تیم فولاد 3 بازی بسیار مهم را پشت سرگذاشت. بازی‌ها را چگونه دیدید؟
طی روزهایی که پشت سر گذاشتیم 3 بازی مهم را انجام دادیم که هر 3 بیرون از خانه بود. یک بازی در جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با زاگرس یاسوج داشتیم که این تیم را شکست دادیم و 2 بازی دیگر در لیگ دسته یک هم به خوبی برگزار شد.البته باید گفت حریفانی را پیش رو داشتیم که مانند ما دغدغه مالی ندارند و با تمام قوا به مصاف حریف می‌روند.
  • حریف بعدی فولاد در جام حذفی چه تیمی است؟
حریف بعدی تیم فوتبال یزد در جام حذفی باشگاه‌های کشور تیم فولاد خوزستان است که حریف قدری است. اما ما هم به راحتی جلوی این تیم تسلیم نمی‌شویم بلکه با تمام قوا به مصاف فولاد خوزستان می‌رویم.
  • اشاره کردید مشکلات مالی این تیم با وعده مسئولین استان هنوز حل نشده است. در این مورد توضیح دهید.
روزهای قبل از شروع لیگ نماینده مردم یزد و اشکذردرمجلس شورای اسلامی با ورود به مشکلات تیم، امید حل شدن مشکلات را به بازیکنان تیم داد اما تیمداری بسیار سخت است و طی برآورد هزینه‌ای که صورت گرفته در طول فصل به 3‌میلیارد تومان نیاز است. در حال حاضر با توجه به مشکلات فراوان و بالا بودن هزینه تیم هنوز سختی‌هایی را داریم که امیدواریم در آینده رفع شود.
  • قبل از شروع لیگ قرار بود 30 درصد قراردادهای بازیکنان فولاد پرداخت شود،این موضوع محقق شده؟
قبل از شروع لیگ مسئولین تیم به بازیکنان وعده پرداخت 30 درصدی قراردادهایشان را داده بودند. در حال حاضر با این‌که هفته نهم لیگ را پشت سرگذاشتیم هنوز پولی به بازیکنان پرداخت نشده و سبب شده روحیه بازیکنان تیم تضعیف شود.
  • پس وضعیت مالی بازیکنان تیم زیاد هم خوب نیست.
بازیکنان از نظر مالی در مضیقه هستند و با وضعیت اقتصادی حال حاضر و مشکلات موجود در زندگی، فوتبالیست باید از نظر مالی تامین باشد تا تمام حواس و تمرکزش را برای تیم بگذارد، اما متاسفانه بازیکنان فولاد از باشگاه دریافتی نداشته‌اند و تا حدودی دچار استرس شده‌اند.
  • با این اوصاف بازی با سپیدرود رشت را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
روز یکشنبه 25 مهر با تیم فوتبال سپیدرود رشت،یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر بازی داریم. این تیم فوتبال حساب شده‌ای دارد و با برنامه به مصاف حریف می‌رود که ما امیدواریم تیم فولاد در برابر این تیم به نتیجه خوبی دست یابد و بتوانیم جایگاهمان را در لیگ مستحکم کنیم.
  • چرا برای فولاد حامی مالی مناسبی جذب نشده است ؟
این موضوع جای تاسف دارد استان یزد یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی در کشور است اما کسی تیم ریشه‌دار فولاد را حمایت نمی‌کند. همه از وضعیت بد اقتصادی گله دارند و برای حمایت فولاد قدمی برنمی‌دارند در‌صورتی‌که تیم فوتبال فولاد یزد، فوتبال را در یزد احیا کرد.
  • برای نیم فصل دوم بازیکن جدیدی را به تیم اضافه می‌کنید؟
متاسفانه زمانی‌که تیم برای حضور در لیگ دسته اول اعلام آمادگی کرد،فدراسیون فوتبال لیست را بسته بود و نمی‌شد بازیکنی برای همراهی تیم خریداری کرد، اما مطمئنا برای نیم فصل دوم با نگه داشتن بازیکنان تیم،اعضای جدید اضافه خواهند شد که امیدوارم تا آن زمان مشکلات مالی تیم مرتفع شود و دغدغه جذب بازیکن برای نیم فصل دوم را نداشته باشیم.
  • چه برنامه‌ای برای آینده تیم دارید؟
وقتی به باشگاه آمدم دو هدف مهم داشتم اول این‌که تیم را از آخر جدول نجات بدهم و در منطقه امنی بنشانم و هدف دومم این بود که تیم را در نیم فصل دوم به رده‌های بالای جدول برسانم که این موضوع با حمایت بازیکنان تیم دور از دسترس نخواهد بود.
  • تماشاگران تیم فوتبال فولاد یزد از این تیم انتظار بالایی دارند. انتظارات هواداران را چگونه برآورده می‌کنید؟
تماشاگران تیم فوتبال فولاد یزد در کشور بی نظیرند؛ چنانکه در هر بازی از تیم حمایت می‌کنند. در روزهای گذشته که 3 بازی بیرون از خانه انجام دادیم خیلی از مردم تلفنی با من تماس می‌گرفتند و از تیم تقدیر و تشکر می‌کردند. هواداران در همه حال یار و یاور تیمشان هستند و همواره به حمایت تیم مورد علاقه‌شان می‌پردازند. ما هم برنامه‌های تیم را از نظر فنی عملی می‌کنیم تا حداقل از شرمندگی هواداران در بیاییم.
  • هواداران فولاد روزهای اوج این تیم را خواهند دید؟
با قول مساعدی که ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده شهر یزد و اشکذر در مجلس داده و در حال حاضر هم حمایت‌های بی‌دریغی از تیم می‌کند، به آینده تیم امیدواریم و اگر خدا بخواهد با حمایت ایشان مشکلات تیم حل و فصل خواهد شد و حتما آینده روشنی برای فولاد رقم خواهد خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار