سرپرست فرودگاه های استان یزد گفت: پروازهای فرودگاه شهید صدوقی یزد در مسیرهای عتبات عالیات ، مشهد مقدس و تهران با فعال شدن پرواز اختصاصی ویژه این استان افزایش می یابد.
کد خبر: ۳۱۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 16 October 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد باقر دهقانی تفتی اظهار کرد: در حال حاضر در فرودگاه بین المللی یزد پروازهایی به مبادی و مقاصد تهران، مشهد، بندرعباس، کیش، اهواز و نجف بر قرار است وشرکت های ایران ایر، ایرتور، آسمان، زاگرس، کیش، نفت و تابان نشست و برخاست دارند که تعداد پرواز این هواپیماها به 110 سورتی در هفته می رسد.
وی افزود: نخستین پرواز اختصاصی استان یزد از 15 مهرماه در فرودگاه شهید صدوقی از سوی شرکت هواپیمایی آتا و با همکاری و سرمایه گزاری گروه تعاونی پیشگامان کویر در فرودگاه بین المللی یزد انجام شد و قرار است با اضافه شدن پروازهای این شرکت ، هفته ای 40 پرواز به پروازهای فرودگاه بین المللی یزد اضافه شود.
سرپرست فرودگاه های استان یزد تصریح کرد: بر اساس برنامه اعلام شده قرار است در مرحله اول پرواز در مسیرهای یزد - تهران ، یزد - مشهد، مشهد - رفسنجان و یزد - کیش پیش بینی شده و پرواز یزد - زاهدان نیز اگر تعداد مسافر به حد نصاب مورد نظر برسد، برقرار شود .
دهقانی تفتی ادامه داد: روزانه 3 پرواز به تهران در دو شیفت صبح و بعد از ظهر ، 6 پرواز در هفته به مشهد مقدس و سه پرواز به عتبات عالیات و نجف پیش بینی شده و ادامه این روند و راه اندازی این خطوط هوایی نقطه عطفی در پروازهای فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد است.
وی در عین حال از افزایش 21درصدی پروازهای مسافری فرودگاه بین المللی یزد در6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با برقراری این پروازهای جدید شاهد رشد بیشتر پروازها و پذیرش مسافر در فرودگاه یزد باشیم.
فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد با 1230 متر ارتفاع از سطح دریا در اراضی مسطحی به مساحت 575 هکتار در غرب شهر یزد واقع است و حدود 10 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.
این فرودگاه در تیرماه سال گذشته به عنوان نهمین فرودگاه بین المللی کشور به ثبت رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار