کد خبر: ۳۱۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 13 October 2016
هندبالیست‌های یزدی، سكوهای قهرمانی را در مسابقات كشوری یكی پس از دیگری به دست می آورند و به جایگاهی رسیده اند كه می توان به عنوان قدرت هندبال كشور از یزدی‌ها نام برد. در این میان تیم هندبال پیشگامان كویر یزد هم جایگاه كشوری را به دست آورد و توانست درمیان رقبای قدرتمندش مقام اول را به دست آورد. تیم هندبال پیشگامان كویر یزد برنامه‌های بلند مدتی در دست اجرا دارد كه از آنها می‌توان به بومی سازی این تیم و پرورش استعدادهای استان در این رشته اشاره كرد كه به صورت تخصصی و ریشه‌ای استعدادهای پویا و مستعد استان را شناسایی می‌کند و در راه پیشرفت ورزش هندبال استان قدم برمی دارد.
در گذشته رشته هندبال در استان خیلی شناخته شده نبود و در اكثریت تیم‌های استان از بازیكنان غیربومی استفاده می‌شد به‌طوری که در رقابت‌های مختلف بازیكنان غیربومی بیشتر از یزدی‌ها به چشم می آمدندکه خوشبختانه این تیم رشته هندبال را بومی کرده است. درمیان تیم‌های هندبال استان تیم هندبال جوانان پیشگامان كویر با برنامه ریزی گسترده‌ای كه انجام داد و با برگزاری دوره‌های تمرینی بلند مدت توانست در مسابقات منطقه 6 قهرمانی كشور که در شهریورماه سال جاری در زاهدان برگزار شد با اقتدارمقام اول را از آن خود كند.
همشهری یزد با «علی اكبر حسین پور» سرمربی تیم هندبال جوانان پیشگامان كویر به گفت و گو نشست كه در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.
  • برای بومی سازی تیم هندبال استان چه برنامه ای دارید؟
باشگاه پیشگامان كویر یزد برنامه‌ریزی بلندمدتی انجام داده است. با ایجاد مدرسه هندبال در استان برای شناسایی و پرورش استعدادهای این رشته توانستیم استعدادهای پویایی را تربیت كنیم و برای ارائه بازی‌های بهتر و برتر در اختیار تیم قرار دهیم كه این مساله می‌تواند در آینده تیم‌های استان را شناخته‌شده‌تر برای پرورش بازیكنان بومی نشان دهد.
  • درمسابقات اخیر تیم هندبال پیشگامان كویر یزد مقام نخست را به دست آورد. علت این پیشرفت بزرگ را در چه می دانید؟
در رقابت‌های هندبال رده سنی جوانان منطقه 6 كشور 5 تیم برتر منطقه حضور داشتند كه توانستیم تیم‌های سترو كرمان، البرز كرمان، بانك سپه زاهدان و تیم هندبال خاش را پشت سر بگذاریم و با اقتدار قهرمان این مسابقات شویم. این پیشرفت را مدیون زحمات و بی وقفه كادر فنی و بازیكنان این تیم هستیم كه به صورت مستمر به تمرین می پرداختند و توانستیم به نتیجه مثبت دست یابیم.
  • برای مسابقات قهرمانی كشوركه دردی ماه سال‌جاری برگزارمی شود چه برنامه‌ای دارید؟
در حال حاضر تیم هندبال پیشگامان خود را برای شركت در رقابت‌های هند بال قهرمانی كشور كه دردی ماه بین 16‌تیم برگزار می شود آماده می كند و با تمرینات منظمی كه انجام می‌دهد امیدواریم بتوانیم در این رقابت هم خوش بدرخشیم و سكوی قهرمانی را از آن خود كنیم.
  • منطقه‌ای‌شدن رقابت‌های هندبال در كشور تا چه اندازه به بهبود رقابت‌ها كمك كرده است؟
در مسابقات گذشته تا قبل از منطقه‌ای شدن رقابت‌های هندبال باشگاه‌های كشور تعداد تیم‌ها زیاد و احتمال صعود تیم‌های ضعیف به رقابت‌ها و رفتن به مراحل بعدی بسیار زیاد بود، اما دقیقا از زمانی كه رقابت‌ها به صورت منطقه‌ای درآمده است تنها تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان به مرحله بعدی صعود می كنند در این رقابت‌های كاملا حرفه ای نفرات تیم ملی از بین این بازیكنان انتخاب شده و به اردوی تیم ملی فرستاده می شوند.
  • تیم هند بال پیشگامان ازمربیان اختصاصی برای آماده سازی تیم بهره می برد؟
تیم پیشگامان با حضور مربیان حرفه ای به تمرین می‌پردازد و هر روز آمادگی بیشتری از قبل به دست می‌آورد. برای پیشرفت بازیكنانمان از مربی اختصاصی، دروازه بانان و مربی بدن سازی بهره می بریم تا در مقابل حریفان قدری كه پیش رو داریم با مشكل فنی مواجه نشویم و بتوانیم با دست پر به مصاف آنها برویم.
  • پرورش و شناسایی استعداد در رشته هندبال تا چه اندازه می تواند در موفقیت تیم‌های استان موثر باشد؟
با راه اندازی مدرسه هندبال در استان از سوی باشگاه پیشگامان كویر توانستیم استعدادهای پویایی را تربیت كنیم و برای ارائه بازی‌های بهتر و برتر آنها را در اختیار تیم قرار دهیم. بازیكنان به صورت كاملا فنی با رشته هندبال از پایه آشنا می شوند و می توانند در آینده به تیم‌های استان كمك فراوانی كنند.
  • آیا بازیكنان عضو مدرسه هندبال پیشگامان جزو نخبه‌های هندبال استان هستند؟
بله؛ بازیكنانی كه پرورش دادیم همگی جزو چهره‌های نخبه در هندبال استان هستند و با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته، مطمئنا نتیجه خوبی به دست خواهیم آورد و در آینده بازیكنان پرقدرتی را حتی به تیم ملی كشورمان در پایه‌های مختلف تحویل خواهیم داد.
  • ازتیم هندبال استان بازیكنی هم به تیم ملی دعوت شده است؟
«ناصر باغ گندمی» یكی از بازیكنان با استعداد استان كه سال گذشته به 4 مرحله اردوی تیم ملی دعوت شد و حتی به عضویت تیم ملی هم درآمد متاسفانه به سبب مصدومیتی كه برایش به وجود آمد نتوانست در اردو بماند و از تیم کنار گذاشته شد؛ولی باز هم به دعوت بازیكنان بیشتری از باشگاه پیشگامان به اردوهای تیم ملی امیدواریم كه درآینده ای نزدیك این اتفاق رقم خواهد خورد.
  • علت پیشرفت تیم‌های زیرمجموعه باشگاه پیشگامان را چه می دانید؟
استفاده صحیح از داشته‌های این باشگاه سبب پیشرفت و نام آور بودن تیم‌های باشگاه پیشگامان كویر یزد شده است. مدیران باشگاه نیز توانسته‌اند برای پرورش استعدادهای مناسب در رشته‌های مختلف روی ورزشكاران و تیم‌های ورزشی استان سرمایه‌گذاری مادی و معنوی کنند تا این جوانان، درایران و حتی آسیا هم نام‌آور و شناخته شده شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار