با فراخوان هیات مدیره خانه سینما رخ می‌دهد؛
در حالی که کش و قوس‌ها در مورد حکم صادر شده از سوی دادگاه بدوی پرونده پزشکی عباس کیارستمی ادامه دارد، هیات مدیره خانه سینما با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به این حکم واکنش نشان داد و خواهان تجمع اعتراضی بر مزار این کارگردان فقید شد. طبق این اطلاعیه هنرمندان قرار است فردا 15 مهر ماه ساعت 11 صبح بر مزار این کارگردان فقید، واقع در لواسان گردهم ‌آیند.
کد خبر: ۳۰۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 05 October 2016
به گزارش تابناک یزد، پس از انتشار حکم دادسرای انتظامی نظام پزشکی به پرونده درمانی عباس کیارستمی در سازمان نظام پزشکی که در آن پزشک معالج این کارگردان تنها به سه ماه محرومیت از طبابت در بیمارستان جم تهران محکوم شد، هیات مدیره خانه سینما با انتشار اطلاعیه‌ای، نسبت به این حکم اعتراض و اعلام کرد که سینماگران فردا در مزار عباس کیارستمی تجمع خواهند کرد.
 
پس از آنکه دادسرای انتظامی نظام پزشکی با وجود مقصر دانستن پزشک معالج عباس کیارستمی در بیمارستان جم در مرگ این هنرمند، پزشک معالج را به سه ماه محرومیت از طبابت در بیمارستان جم محکوم کرد، نقدهای فراوانی از سوی سینماگران در فضای مجازی مطرح شد و اغلب سینماگران این رای را دور از عدالت خواند. در همین ارتباط هیات مدیره خانه سینما با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به این حکم واکنش نشان داد و خواهان تجمع اعتراضی بر مزار این کارگردان فقید شد. طبق این اطلاعیه هنرمندان قرار است فردا 15 مهر ماه ساعت 11 صبح بر مزار این کارگردان فقید، واقع در لواسان گردهم ‌آیند.


در اطلاعیه هیات مدیره خانه سینما آمده است: «اعلام رسمی حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی شاید به اندازه فاجعه مرگ او تکان‌دهنده بود. از دست دادن کیارستمی، ایران را متاثر کرد. این تاثر که حاصل اندوه فقدان هنرمندی بزرگ است وقتی ابعاد عمیق‌تری پیدا کرد که تاثیر خطای پزشکی و قصور پزشکان معالج در آن آشکار شد.
 
هیات مدیره خانه سینما به نشانه احترام و همدردی با خانواده و بازماندگان آن مرحوم همراه با دعوت کنندگان از سینماگران و هنرمندان دعوت می‌کند روز 5شنبه 15 مهرماه همزمان با سپری شدن سه ماه از خاکسپاری هنرمند از دست رفته‌مان، ساعت 11 صبح، بر سر مزار او در ترک مزرعه [توک مزرعه] واقع در لواسان گرد هم آییم و با ادای احترام به از دست رفتگان، زندگی را پاس بداریم.»
 
در بخش‌های اصلی رای دادسرای انتظامی صنف پزشکان آمده است: «... نامبرده به لحاظ تأخیر در اقدام به عمل جراحی مرحله دوم علی رغم وجود شواهد کلینیکی و پاراکلینیکی دال بر خونریزی بیمار که این تأخیر منتهی به بروز عوارض بعدی گردیده نیز وجود مغایرت در شرح عمل و اظهارات شفاهی پزشک معالج، عدم درج نتیجه ویزیت بیمار و سیر بیماری به طور روزانه در پرونده بالینی، ترک بیمار با وجود عوارض ایجاد شده و رفتن به مسافرت که از مصادیق قصور پزشکی تلقی می‌گردد محرز و مسلم بوده و با انطباق تخلف انتظامی نامبرده با ماده ٣ و بند "ث" ذیل ماده ٣٧ آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلین حرفه‌های پزشکی و وابسته  و به استناد بند "د" ذیل تبصره ١ ماده ٢٨ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب ١٣٨٣/١/٢٥ حکم به محکومیت نامبرده به سه ماه محرومیت از مطب در محل ارتکاب تخلف صادر و اعلام می‌دارد.» 
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از انتشار این حکم توسط خانواده کیارستمی مواضع متناقضی از سوی مسئولان نظامی پزشکی مطرح شد و رئیس دادگاه بدوی رسیدگی ادعا کرد در حکم دست برده شده و در عین حال تاکید کرد بابت انتشار حکم از خانواده کیارستمی شکایت می‌کند. در مقابل بهمن کیارستمی با بیان این‌که حکم صادر شده را بعد از دریافت از وکیل خانواده در اختیار رسانه‌ها قرار داده، در پاسخ به این سؤال که با وجود تأکید رئیس دادگاه، مبنی‌بر منتشرنکردن حکم تا 10 روز آینده، دلیل انتشار این حکم چه بوده است، گفت: «ایشان در مقام ریاست یک دادگاه انتظامی در سازمان نظام‌پزشکی از لحاظ حقوقی در جایگاهی نیستند که در رابطه با مسائل خارج از حوزه تخصصی دادگاه تحت ریاستشان اظهارنظر کنند. حکم این دادگاه اعلام شده و اعلام عمومی آن هم بلامانع است... .»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار