کد خبر: ۳۰۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 29 September 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیر جامعه نابینایان استان یزد با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان گفت: در حال حاضر ۶ هزار نابینا و کم بینا در استان یزد زندگی می‌کنند.

محمدمهدی زارع  در همایش عصای سفید استان یزد اظهار داشت: جامعه نابینایان استان یزد از سال 75 تا به الان این مراسم را در تمام سالها سعی کرده که در شهرهای مخلتف استان برگزار کند.

وی با بیان این مطلب که امسال این مراسم به علت مصادف بودن با ماه محرم و عزای حسینی(ع)، چند روز زودتر برگزار شد، عنوان کرد: این جامعه در سال 75 با هدف بهبود همه جانبه زندگی کمی و کیفی نابینایان تشکیل شد و فعالیتهای زیادی در زمینه اشتغال، مسکن و سایر امور مرتبط با نابینایان و کم بینایان انجام داده است.

مدیر جامعه نابینایان و کم بینایان استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 280 میلیون نفر در جهان، 750 هزار نفر در ایران و حدود 6 هزار نفر در استان یزد با این بیماری روبه‌رو هستند که از این تعداد حدود 300 نفر در استان یزد عضو انجمن نابینایان و کم بینایان هستند.

زارع آب‌سیاه، آب‌مروارید و معمولیت‌های ناشی از بیماریهای ژنتیک را از مهم‌ترین علل این بیماری دانست و گفت: بزرگ‌ترین دغدغه‌ای که معلولان و نابینایان دارند این است که دو دو نگاه افراطی از جانب مردم و مسئولان را در خیلی از حوزه‌های مرتبط با نابینایان شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: در بعضی از ابعاد می‌بینیم که نابینایان را بیش از حد بالا می‌برند و تعریف و تمجید بیش از اندازه انجام می‌دهند که درست نیست و از طرف دیگر در خیلی از موارد نابینایان را از لحاظ توانایی خیلی ناچیز در نظر می‌گیرند.

مدیر جامعه نابینایان و کم بینایان استان یزد تصریح کرد: انتظار ما از تمام مردم و مسئولان این است که توانمندی‌ها و محدودیت‌ها در کنار هم دیده شوند و با رفع موانع سعی کنیم که زندگی آنها در جامعه را عادی کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار