کد خبر: ۳۰۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 29 September 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون قضایی ريیس کل دادگستری استان یزد در امور شورای حل اختلاف از بازرسی از 30 شعبه شورای حل اختلاف استان در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

 "محمدرضا حداد" با بیان این مطلب، افزود: این بازرسی ها از 9 حوزه قضایی و با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت شعبات شورا در جهت خدمت رسانی به مراجعین و بالا بردن سطح حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با شناخت نقاط ضعف و کاستی‌ها و همچنین نقاط قوت، مشکلات و نواقص پس از تجزیه و تحلیل، جهت رفع به مقامات مسئول گزارش می‌شود و پیگیری لازم تا اطمینان از رفع موانع و مشکلات انجام خواهد شد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها، سالانه دو مرتبه از تمام شعب شورای حل اختلاف انجام خواهد شد و در مواقع ضروری نیز این بازرسی‌ها به صورت سرزده و غیر مترقبه نیز صورت خواهد گرفت.

وی به حضور مسئول حفاظت و اطلاعات شورای حل اختلاف در بازرسی ها نیز اشاره و اظهار کرد: دفاتر، پرونده‌ها، اماکن، اموال و تجهیزات شوراها و نحوه ارایه خدمات فرهنگی و خدماتی در این بازرسی ها توسط مسئول حفاظت و اطلاعات شورا مورد دقت و بررسی قرار می گیرد تا در همه زمینه‌ها شرایط ارتقاء کمی و کیفی خدمات شورا فراهم شود.

حداد، ایجاد شعب صلحی را راهکاری برای کاهش دعاوی و مراجعات به دادگستری دانست و در پايان بیان كرد: قانونگذار با تأسیس شعب صلحی شورای حل اختلاف، راهکار مناسبی را برای کاهش دعاوی و کاهش مراجعات به دادگستری‌ها و دادسرا‌ها اتخاذ كرده و انتظار است قضات محاکم، دادستان‌ها و روسای دادگستری‌ها با تعامل و همکاری در جهت توجه به این خواسته مشروع قانونگذار گام بردارند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار