عضو هیئت رئیسه مجلس گفت : اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به جلسه آینده مجلس موکول شد.
کد خبر: ۳۰۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 28 September 2016
به گزارش تابناک یزد، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت : اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به جلسه آینده مجلس موکول شد.

آقای وکیلی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : تعدادی از امضاکنندگان طرح استیضاح درخواستی به هیئت رئیسه دادند که در آن خواستار موکول شدن اعلام وصول این طرح در جلسه یکشنبه آینده مجلس شدند و این امر مورد موافقت قرار گرفت.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در این ماده آمده است موضوع استیضاح باید صریح و واضح باشد و هیأت رئیسه نیز موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ارجاع دهد. کمیسیون نیز حداکثر ظرف یک هفته و پس از دعوت از وزیر مربوطه مورد استیضاح را باید بررسی کند.

وی ادامه داد: براساس ماده مذکور کمیسیون پس از مدت معین در صورتی که  حداقل 10 نفر از امضاکنندگان استیضاح از امضای خود صرفنظر نکنند استیضاح باید در اولین جلسه علنی مجلس طرح شود.

سلیمی با بیان اینکه از امضاکنندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیستم یادآور شد: کمیسیون آموزش و تحقیقات حدود یک ماه و نیم قبل مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی و یکشنبه گذشته آن را به هیأت رئیسه تقدیم کرد اما هنوز این موضوع در جلسه مطرح نشده است.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: گزارش استیضاح وزیر آموزش و پرورش حدود نیم ساعت قبل به دست ما رسیده است لذا در دستور جلسات بعدی صحن علنی قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار