کد خبر: ۳۰۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 28 September 2016
به گزارش تابناک یزد، فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه شاخص‌های امنیت در استان یزد رو به رشد است، گفت: ۲۳ باند قاچاق مواد مخدر در یزد متلاشی شد.

سردار ایرج کاکاوند  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با تقدیر از همراهی و همکاری رسانه‌ها با نیروی انتظامی اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در امنیتی که الان در کشور و یزد وجود دارد ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری که مردم و مسئولان با نیروی انتظامی داشتند در شش ماهه نخست امسال شاهد کاهش محسوس جرایم در استان یزد هستیم.

کاکاوند عنوان کرد: در پایان شهریور همکاران ما در نیروی انتظامی استان موفق شدند باندی را که قصد انجام یک سری جرایم خشن را در سطح استان داشتند شناسایی کنند و قبل از هر اقدامی این افراد را دستگیر کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با بیان اینکه از این باند دو قبضه سلاح جنگی از نوع کلاشیکف و تعداد زیادی گلوله جنگی کشف شد، گفت: این افراد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی به سرقت از طلافروشی یزد و قتل شاگرد این زرگری اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی از لحظه وقوع این حادثه بحث پیگیری و شناسایی سارقین را به صورت ویژه دنبال کرد و لحظه به لحظه موضوع رصد می‌شد.

کاکاوند عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در کمترین زمان ممکن این افراد در استان محل سکونتشان دستگیر شدند و طلاهایی که سرقت کرده بودند از آنها کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد بیان کرد: پس از دستگیری مشخص شد که اینها یک سری جرایم مشابهی را در استان خودشان داشتند و این موارد پیگیری شد.

وی بیان کرد: اگر این افراد به موقع دستگیر نمی‌شدند و لحظه‌ای از این موضوع فاصله گرفته می‌شد، مطمئنا این افراد برنامه‌های دیگری برای موارد مختلف دیگر داشتند.

کاکاوند این افراد را مجرمان حرفه‌ای دانست و گفت: این افراد با برنامه کار خود را انجام دادند و کشف چنین جرایمی به لحاظ برنامه‌ریزی انجام شده توسط مجرمان، زمان‌بر است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد  با تاکید بر اینکه روش سارقان عادی سازی صحنه جنایت بوده است، گفت: خوشبختانه با عنایت خداوند، دعای خیر مردم و تلاش همکاران ما در مجموعه پلیس آگاهی و هماهنگی خوب دستگاه قضائی و تلاش سایر مجموعه‌ها، سارقان شناسایی شدند.

وی به وقوع قتل اردکان اشاره کرد و گفت: در این حادثه یک نفر به قتل رسیده و چند نفر مجروح شدند که پیگیری برای شناسایی قاتل به صورت ویژه انجام و دنبال شد و همزمان با دستگیری عاملان قتل طلافروشی، قاتل اردکان هم در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شدند.

کاکاوند با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال به نسبت سال قبل 50 درصد کاهش قتل داشتیم، عنوان کرد: سال 94 سال خوبی در کنترل و کاهش جرایم و تصادفات شاهد بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال هم شاهد حفظ وضع فعلی  و ارتقای وضع موجود بودیم به طوری که در بحث کاهش تلفات در حوزه درون‌شهری که معمولا استان یزد جزو استانهای نخست افزایش تلافات بود، جزو استانهای برتر در این زمینه قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه یزد را می‌توان استان برتر کاهش تلفات در حوادث درون‌شهری دانست و افزود: در دو حوزه پلیس راه و راهنمایی در شش ماهه نخست امسال شاهد کاهش 25 درصدی تلفات هستیم.

کاکاوند در ارتباط با تصادفات جرحی گفت: در این حوزه شاهد کاهش 21 درصدی تصادفات و در مجموع هم شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد بیان کرد: در بحث جرائم به ویژه جرم سرقت، شاهد کاهش یازده درصدی جرم این جرم در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

وی تعداد باندهای متلاشی شده مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال را 23 باند عنوان کرد و گفت: در زمینه مبارزه با کالای قاچاق با اولویت قاچاقچیان اصلی در استان دنبال شد و در شش ماهه نخست امسال قریب به 150 درصد افزایش کشف کالای قاچاق را در استان یزد داشتیم.

کاکاوند عنوان کرد:آنچه که برای نیروی انتظامی اهمیت دارد، بحث آرامش و امنیت مردم است و در این حوزه مصمم هستیم که به صورت شبانه روزی این آرامش و امنیت را برای مردم ایجاد کنیم تا مردم بدون هیچ استرسی به کار و زندگیشان برسند.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با تاکید بر لزوم بیشتر شدن حساسیت مردم به موضوع امنیت عنوان کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه بیش از پیش اقدام به فرهنگ‌سازی کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار