کد خبر: ۳۰۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 28 September 2016
 به گزارش تابناک یزد، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد با اشاره به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ۱۵۰۰ گروه طلایه‌داران امر به معروف در یزد تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد فخرالدینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه امر به معرف و نهی از منکر دو فریضه مهم الهی و قانون جامعه هستند، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به حدی مهم است که بالاترین مرتبه اجرای آن به شهادت ختم می‌شود.

وی در ارتباط با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: ستادهای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد به ریاست امام جمعه و با عضویت برخی مسئولان استان فعالیت می‌کنند.

فخرالدینی خاطرنشان کرد: معاونت دولت بر مردم با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یکی از معاونتهای این ستاد است که از جمله شاخصهای کار این معاونت، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و ارگانها است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد خاطرنشان کرد: معاونت سازمانهای قضائی و نظامی، معاونت فرهنگی، آموزشی و تبلیغات، معاونت منابع و برنامه‌ریزی اداری هم دیگر معاونتهای این ستاد را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هفته اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر معروف است، گفت: انتظار داریم که تا پایان امسال 1500 گروه طلایه داران امر به معروف در استان یزد داشته باشیم.

فخرالدینی خاطرنشان کرد: این گروه‌ها از خود مردم هستند که در هر گروه 10 نفر حضور دارند و ضمن آموزشهایی که می‌بینند، در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد‌ عنوان کرد: برای ایام امر به معروف و نهی از منکر استان یزد 85 برنامه در نظر گرفته شده که مهمترین این برنامه‌ها تجمع گروه‌های طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر و راهپیمایی با این موضوع است.

وی برگزاری نشستهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، زنگ امر به معروف و نهی  از منکر یا اجرای ویژه برنامه دانش‌آموزان، برنامه ویژه دانشجویان را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان یزد دانست.

فخرالدینی  با بیان اینکه بسیاری از منکرات در جامعه به دلیل عدم وجود برنامه‌های مناسب برای افراد جامعه به ویژه جوانان است، گفت: اگر برنامه‌های مناسب و بدون گناه ورزشی و تفریحی برای جوانان در طول هفته و ماه در نظر گرفته شود، بسیاری از تفریحات ناسالم خود به خود کنار می روند.

محمد محمدی‌پناه جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد هم در این نشست اظهار داشت: خیلی مواقع ما مواردی به صورت فردی در ذهنمان هست و احساس می‌کنیم اگر این موضوع را بیان کنیم، در اقلیت قرار می‌گیریم ولی اگر در گروهی قرار گیریم که همه در ارتباط با این حوزه هستند، به راحتی امکان بیان این موضوع و فرضیه فردی مطرح می‌شود.

وی افزود: طلایه‌داران مجموعه‌های مردمی هستند که وابسته به هیچ نهادی نیستند و می‌خواهند معروفات را در جامعه ترویج داده و جلوی منکرات را بگیرند.

شورای امر به معروف اتحادیه‌ها و اصناف یزد تشکیل شد

محمدی‌پناه تصریح کرد: این مجموعه در حدود یکسال است که در استان یزد فعال شده ولی متاسفانه با توجه به اینکه شرایط استان یزد نسبت به برخی استانها متفاوت است، نتوانستیم به صورتی که در برنامه‌ریزی‌ها وجود داشت موفقیت به دست آوریم.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد ادامه داد: شوراهای امر به معرو ف و نهی از منکر اتحادیه‌ها و اصناف استان یزد ایجاد شده و جلسات آن در ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد اجرا می‌شود.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی فضای لازم برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان ترویج این دو فریضه در بین هیئتهای مذهبی قرار دهند.

محمدی‌پناه بیان کرد: 35 نفر از بانوان تاثیرگذار استان یزد اقدام به تشکیل مجمع بانوان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردند و مسائل بانوان در خانواده، ادارات، مدارس، دختران جوان، بحث ازدواج و موارد مختلف دیگر را بررسی و به ارائه پیشنهاد و طرح در راستای رفع این مشکلات و مسائل می‌پردازند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار