کد خبر: ۳۰۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 28 September 2016

 به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد توزیع عادلانه فضاهای ورزشی در سطح شهر را ضروری دانست و گفت: فضای ورزشی شهری به گونه توزیع شوند که همه محلات امکان استفاده از آن‌ها را داشته باشند.

 «سیدمحمد میرمحمدی» در نشست شورای عالی ورزش استان یزد با بیان این‌که ورزش برای ورزشکار امری مهم و ضروری است،‌ اظهار کرد: تماشای ورزش زمینه تفریح و شادابی جامعه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به رشد فعالیت‌های ورزشی استان یزد گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بیش از پیش بحث توسعه ورزش که نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند را جدی بگیرند.

میرمحمدی در خصوص مصوبه اختصاص یک درصد بودجه ادارات به ورزش استان افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان استان، باید هر ماه نسبت به اعلام گزارش عملکرد خود در مورد جذب یک درصد بودجه اداره اقدام کند.

استاندار تجهیز محلات یزد به 20 فضای ورزشی را از جمله اقدامات مطلوب در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: توسعه فضاهای ورزشی نباید در محل‌های فضای سبز و پارک‌ها انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت حراست از فضای سبز استان گفت: قطع شدن یک درخت در حقیقت قطع‌شدن دستی از یک انسان است.

این مقام مسئول ادامه داد: زمین‌هایی که برای فضای ورزشی در نظر گرفته شده اما کاربری ورزشی ندارد باید توسط شهرداری اعلام و در صورت امکان کاربری آن به ورزشی تغییر کند.

میرمحمدی توزیع فضای ورزشی در استان را از موارد حائز اهمیت در راستای مدیریت شهری دانست و گفت: فضاهای ورزشی باید به گونه‌ای در سطح شهر و استان توزیع شوند که ساکنین همه محلات به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

استاندار یزد بااشاره به نقش توریج فرهنگ ورزش همگانی در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه یادآور شد: ورزش همگانی از شیوه‌های موثر ورزشی برای ترغیب افراد چاق و کم‌تحرک به ورزش است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار