کد خبر: ۳۰۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 28 September 2016
 به گزارش تابناک یزد،افشين علاء؛ فعال سياسي اصلاح‌طلب در روزنامه آرمان نوشت: ظاهرا آقاي احمدي‌نژاد علاوه بر عدم ورود به عرصه انتخابات رياست‌جمهوري از حضور در انتخابات شوراها نيز صرف نظر كرده است. اگر اين خبر درست باشد، بايد اذعان داشت شخص او و جريان حامي‌اش پايان عمر سياسي خود را پذيرفته‌اند.

 البته با شناختي كه همگان از ويژگي‌هاي اين شخص و اين جريان دارند، چنين چيزي بعيد به نظر مي‌رسد. ضمن اينكه نهي اخير تنها ناظر بر اجتناب از نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري بود، نه دوري از همه عرصه‌ها. كما اينكه آقاي احمدي‌نژاد همچنان عضو منصوب رهبري در مجمع تشخيص مصلحت نظام است و بسياري از همفكران او همچنان در مناصب مهم حضور دارند.

 بنابراين اگر آقاي احمدي‌نژاد و جريان حامي ايشان قصد اثبات تبعيت خود از رهبري را دارند، به نظر مي‌رسد پرهيز از ورود به همه عرصه‌ها تناسبي با اين نيت نداشته باشد. البته بر كسي پوشيده نيست كه حذف شخص و تفكر احمدي‌نژاد از عرصه‌هاي سياسي، بيش از همه به نفع جريان اصولگرايي است. چراكه اين جريان با حمايت تمام قد خود از احمدي‌نژاد علاوه بر رنجيده ساختن خاطر اصلاح‌طلبان، اعتداليون و حتي بسياري از عقلاي اصولگرا، خود نيز متحمل هزينه‌هاي حيثيتي فراوان شده است. بنابراين حذف وي مي‌تواند اسباب آسودگي خاطر اين جريان را براي انتخاب گزينه‌اي بي‌دردسر در انتخابات آتي فراهم كند. اما اگر كنار كشيدن او معني قهر داشته باشد، رسيدن به اين آرامش خاطر چندان آسان و بي‌زحمت نخواهد بود. او نشان داده است كه نه تنها به تصدي امور اجرايي كشور علاقه دارد كه مدعي هدايت افكار به سمت اهداف اوليه انقلاب اسلامي است.

 از اين هم فراتر او به مديريت جهان فكر مي‌كند و تفسير ويژه‌اي از اعتقاد به مهدويت را نيز سرلوحه همه سخنان خود قرار داده است. آيا منطقي است كه چنين شخص و چنين جرياني بعد از تحميل آن همه هزينه به كشور و البته جلب نظر و حمايت بسياري از اقشار متعهد و انقلابي، به آساني و خودخواسته از گود زورآزمايي سياسي بيرون برود؟

فراموش نكنيم كه او قبلا هم ضمن ادعاي تبعيت از رهبري، به اقداماتي چون قهر يازده روزه دست زده بود! بنابراين اعلام صرفنظر كردن از ورود به همه عرصه‌ها اين شائبه را تقويت مي‌كند كه قهر يازده روزه مي‌تواند قهر طولاني مدت‌تر و عميق‌تري را هم در پي داشته باشد! قهري كه البته امروز به اندازه آن روزگار خريدار چنداني نخواهد داشت.

 اما بسياري سوال‌ها و مطالبات برزمين مانده را به ذهن‌ها متبادر مي‌كند؛ هم براي خود آقاي احمدي‌نژاد كه زماني معجز هزاره سوم خوانده مي‌شد و هم براي مخالفان او كه به جرم نفي و نقد وي هزينه‌هاي فراوان داده‌اند و هنوز هم دارند به خاطر مخالفت با اين شخص هزينه مي‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار