علی جاور گفت: میوه‌ هر آنچه كه حوزه هنری یزد در سال‌های اخیر در تئاتر استان انجام داده، اكنون به ثمر نشسته است. اجرای پر مخاطب و تحسین شده‌ نمایش «قصه‌ ظهر جمعه» كه هم‌اكنون در حوزه هنری بر روی صحنه است، یكی از دلایل این مدعاست.
کد خبر: ۳۰۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳ 28 September 2016
 به گزارش تابناک یزد،علی جاور كارگردان و بازیگر تئاتر، گفت: میوه‌ هر آنچه كه حوزه هنری یزد در سال‌های اخیر در تئاتر استان انجام داده، اكنون به ثمر نشسته است. اجرای پر مخاطب و تحسین شده‌ نمایش «قصه‌ ظهر جمعه» كه هم‌اكنون در حوزه هنری بر روی صحنه است، یكی از دلایل این مدعاست.
 
وی افزود: اكنون نمایش «قصه‌ ظهر جمعه» به نویسندگی سیدمحمد مساوات و كارگردانی حسام افروز در پلاتوی حوزه هنری بر روی صحنه است و عموم مردم شهر از قشرهای مختلف، به تماشای این اثر می‌آیند؛ به طوری كه به علت محدودیت ظرفیت سالن، برخی از تماشاگران در كنار صحنه روی زمین به تماشای نمایش می‌نشینند. این استقبال در حالی است كه مسئولین ارگان‌ها و نهادهای مختلف همچون معاونت سیاسی استانداری، شورای شهر، شهرداری، كانون پرورش فكری، صدا و سیمای استان و... نیز در كنار عموم مردم به تماشای نمایش ما نشسته‌اند. همه‌ این‌ها باعث شده تا جراید و رسانه‌های استان نیز با نقدهای مثبت و سازنده‌ خود، از اجرای این نمایش حمایت كنند.
 
این بازیگر تئاتر خاطرنشان كرد: حسام افروز، كارگردان نمایش «قصه‌ ظهر جمعه»، از جمله جوانانی است كه كار حرفه‌ای خود را در حوزه هنری شروع كرده و اكنون از فعالین بدنه‌ حرفه‌ای تئاتر استان به حساب می‌آید. در كنار او كارگردان‌ها و هنرمندان دیگری نیز هستند كه ابتدا در جشنواره‌ تئاتر جوان حوزه هنری یزد دیده و كشف شدند و اكنون از فعالین تئاتر حرفه‌ای یزد محسوب می شوند. باعث بالندگی است كه دو اثر از تولیدات جشنواره‌ تئاتر جوان سال گذشته، توانسته‌‌اند امسال به جشنواره‌ی تئاتر استانی ارشاد راه یابند.
 
مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان یزد تاكید كرد: تئاتر حوزه هنری یزد در راستای سیاست‌ها و منویات مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری گام‌های موفق و موثری برداشته كه كشف و رشد استعدادهای جوان از جمله‌ آن‌هاست. همچنین توجه به تولید و حمایت از تئاتر مردمی با پشتوانه‌ فرهنگ بومی كه قشرهای گوناگون را مخاطب قرار دهد در دستور كار است. به طور مثال، نمایش «قصه‌ ظهر جمعه» كه هم‌اكنون بر روی صحنه است با لهجه‌ی یزدی، آداپته و طراحی شده. نمایشنامه‌ اصلی این اثر، قصه‌ خانواده‌ای تهرانی با مولفه‌های فرهنگی آن شهر را به تصویر می‌كشد اما برای اجرای این متن در شهر یزد، قصه‌ نمایش به طور كامل و متناسب با فرهنگ خانواده‌ یزدی طراحی شده است. همین توجه باعث می‌شود كه قشر مذهبی و روحانی یزد نیز در كنار مردم و مسئولین به تماشای این نمایش بنشینند. از سوی دیگر، رغبت عموم مردم برای خرید بلیت نیز قابل توجه است. پیش از این، نمایش‌های حوزه هنری به صورت دعوتی جذب مخاطب می‌كرد و اكنون، سالن مملو از تماشاگرانی است كه با خرید بلیت به تماشای اثر دلخواه‌شان نشسته‌اند.
 
علی جاور در پایان گفت: تلاش سال‌های اخیر ما در حوزه هنری نسبت به رشد تئاتر استان به بار نشسته است اما این حركت، همچنان به حمایت و لطف مدیران و مسئولان نیاز دارد. امید ما این است تئاتر استان یزد در راستای اندیشه‌های حوزه هنری بیش از پیش در جهت رشد و تعالی گام بردارد.
میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار