دبیر اجرایی طرح یاس گفت: در این طرح، 10 هزار نفر از جمعیت 20 تا 70 سال استان در قالب 500 پارامتر (متغیر) مورد مطالعه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۳۰۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 27 September 2016

به گزارش تابناک یزد،مسعود میرزایی اظهار داشت: زیرساخت‌های کافی برای انجام مطالعات طولی مدرن (از جمله طرح یاس) در استان وجود دارد و در این طرح، عوامل جسمی، روحی و محیطی بیماریها با تاکید بر بیماری‌های مزمن، عوامل خطر بیماری‌های مزمن، افسردگی، اضطراب و استرس، کیفیت زندگی، خواب، سوانح و حوادث مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، همچنین از ثبت اطلاعات 5 هزار نفر از جمعیت استان در قالب در این طرح تاکنون خبر داد و عنوان کرد: تدوین کتاب سیمای سلامت استان، تامین داده‌های معتبر برای طرح‌های پژوهشی، انجام مطالعات بزرگ پژوهشی و کاربست یافته‌ها در آموزش، پژوهش و خدمات بهداشتی درمانی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح یاس هستند.

دبیر اجرایی این طرح تصریح کرد: داده‌ها و یافته‌های حاصل از اجرای طرح یاس، در ایران و منطقه خاورمیانه کم‌نظیر است و تاکنون بیش از 20 نفر از دانشجویان مقاطع ارشد و دکترای دانشگاه، موضوع پایان‌نامه خود را از داده‌های این طرح انتخاب کرده‌اند، همچنین پیش‌نویس نسخه اول کتاب سیمای سلامت استان تدوین شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار