مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: احداث شهرک تخصصی الکترونیک و فناوری اطلاعات در استان یزد زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در این استان فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 27 September 2016

به گزارش تابناک یزد،سید مسعود عظیمی در بازدید از روند اجرای زیرساخت‌های این شهرک تخصصی با بیان اینکه اولویت استان در جذب سرمایه‌گذار حضور صنایع های‌تک و کم آبخواه است، اظهار داشت: ایجاد شهرک تخصصی الکتروینک و فناوری اطلاعات در جنب شهرک صنعتی یزد می‌تواند کمک شایانی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در رشته‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات، برق و الکترونیک باشد.

عظیمی افزود: در حال حاضر شهرک IT در کشورهایی مانند مالزی، تایلند و اندونزی فعال هستند و زمینه اشتغال و ایجاد صنایع دانش بنیان را فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان استان یزد در جذب سرمایه‌گذاران خارجی بیان داشت: با توجه به رویکرد حمایتی دولت تدبیر و امید از صنایع های‌تک و دانش بنیان، با آماده سازی شهرک تخصصی الکترونیک و فناوری اطلاعات در استان یزد می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد حضور شرکت‌های دانش محور در این استان باشیم.

عظیمی ادامه داد: توسعه صنایع نوین (با ارزش افزوده بالا) بر اساس سند توسعه استان، جذب و نگهداری نخبگان استانی، کمک به تجاری سازی اختراعات و ابتکارات و همچنین زمینه استقرار واحدهای تولیدی دانش بنیان از جمله مهم‌ترین اهداف ایجاد این شهرک تخصصی در استان یزد است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد یادآور شد: هم‌اکنون زمینی به مساحت 50 هکتار جنب شهرک صنعتی یزد برای این کار اختصاص یافته است و برخی از زیرساخت‌های لازم از قبیل ایجاد خیابان و معابر دسترسی، ساخت مخازن زمینی و هوایی آب، ایجاد شبکه برق داخلی شهرک به اتمام رسیده و یا در مراحل پایانی کار است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبار لازم برای اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرک فراهم شود، واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در آینده‌ای نزدیک فراهم خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار