کد خبر: ۳۰۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 24 September 2016

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف خون برای نخستین بار در کشور در این استان، از کاهش میزان ضایعات خون در استان از 13 درصد در سال 91 به چهار درصد در سال‌جاری خبر داد.

دکتر «نقی تقوائی» در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با ارائه گزارشی از روند طرح مدیریت مصرف خون در استان، گفت: این طرح با هدف کاهش ضایعات مصرف خون و فرآورده‌های خونی به‌صورت آزمایشی در سال 92 در استان یزد آغاز شد و هم‌اکنون در ادارات کل انتقال خون کشور در حال انجام است.

وی افزود: در سال 91 میزان ضایعات در استان تقریباً 13 درصد بود که با آغاز طرح مدیریت مصرف خون و با برگزاری سمینارهای مدیریت مصرف خون و طب انتقال خون برای پزشکان، متخصصان، دستیاران و مسئولان بانک خون بیمارستان‌ها به چهار درصد در سال جاری رسیده است.

دکتر «محمدرضا میرجلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تحسین و حمایت از طرح مدیریت مصرف خون در استان، گفت: ارزش خون و فرآوده‌های خونی را کسی می‌شناسد که روی آن شناخت دارد.

وی یادآور شد: اگر پزشکان، دستیاران، رزیدنت‌ها و مسئولان بانک خون بیمارستان‌ها یا حتی دانشجویان رشته پزشکی، یک یا چند واحد تئوری و عملی خود را در خصوص آشنایی با خون و فرآورده‌های خونی بگذرانند، حساسیت و ارزش آن نیز آشکار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار