فرماندار یزد با اشاره به اهمیت طرح سرشماری نفوس و مسکن 95 گفت: اجرای سرشماری اینترنتی در یزد با جدیت دنبال می‌‌شود.
کد خبر: ۲۹۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 19 September 2016

به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری  در گردهمایی مسئولان روابط عمومی‌ها و مطلعین محلی شهرستان یزد اظهار داشت: با توجه به‌ ضرورت صرفه‌جویی در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» سرشماری اینترنتی در شهرستان یزد به‌ صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در دو بخش اینترنتی و حضوری برگزار می‌شود، افزود: اقشار مختلف مردم می‌توانند از تاریخ سوم لغایت 24 مهرماه نسبت به مشارکت در طرح سرشماری اینترنتی اقدام و به‌صورت داوطلبانه مشخصات خود را در سامانه www.sarshomari95.ir ثبت کنند و کد رهگیری دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه هرچه درصد مشارکت آحاد مردم در بحث سرشماری اینترنتی بیشتر باشد، سرعت، دقت و صرفه‌جویی را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: هر خانواده یزدی می‌تواند تنها با صرف 15 دقیقه زمان در امر سرشماری اینترنتی مشارکت داشته باشد و نسبت به تکمیل اطلاعات خانواده خود اقدام کند.

سالاری با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مطلوب است که بیش از 40 درصد از کار سرشماری به‌صورت اینترنتی و از طریق مشارکت داوطلبانه عموم مردم صورت پذیرد، تصریح کرد: اقدامات لازم برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه در حال انجام است که امیدواریم به مشارکت حداکثری مردم منجر شود.

وی با هم‌ردیف دانستن دو مقوله سرشماری و انتخابات تأکید کرد: همان‌گونه که مشارکت در انتخابات یک وظیفه ملی و میهنی است، مشارکت در سرشماری نیز به‌واسطه نقش مهم آمار و اطلاعات صحیح در آینده کشور مهم و ارزشمند تلقی می شود.

سالاری با اشاره به ضریب نفوذ بالای اینترنت در خانوارهای یزدی خاطرنشان کرد: موفقیت شهرستان و استان در بحث سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن باعث خواهد شد تا یزد بتواند خود را در ردیف شاخص‌های فناوری اطلاعات کشور مطرح کند.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان یزد با بیان اینکه تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده در این سرشماری به‌صورت محرمانه نزد مرکز آمار ایران باقی خواهد ماند، تأکید کرد: همشهریان گرامی با اطمینان خاطر از محفوظ بودن اطلاعات خود در سازمان آمار نسبت به مشارکت در امر سرشماری اقدام کنند.

فرماندار یزد از روسای شوراهای شهر و روستا، دهیاران و مسئولان روابط عمومی به‌عنوان افراد مطلع و موثر جامعه خواست تا با انتقال مفاهیم سرشماری به افراد جامعه، زمینه مشارکت حداکثری مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال جاری را فراهم سازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار