نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار تدوین سند فرهنگی این استان شد و تاکید کرد:دانشگاهیان باید علاوه بر مسائل علمی و آموزشی به موضوع مهم تربیت دینی نسل جوان یک نگاه جدی داشته باشند.
کد خبر: ۲۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 30 April 2015
به گزارش تابناک یزد، آیت الله محمد رضا ناصری در این دیدار رییس و اساتید دانشگاه پیام نور به اهمیت تدوین سند فرهنگی دارالعباده اشاره و گفت: قطعا دانشگاهیان و بخصوص اساتید در تدوین این سند نقش آفرین هستند .

وی در ادامه به مقوله تربیت دینی و نقش آن در جامعه اشاره و ادامه داد: دانشگاهیان باید علاوه بر مسائل علمی و آموزشی به موضوع مهم تربیت دینی نسل جوان یک نگاه جدی داشته باشند .

امام جمعه یزد با اشار به اینکه حضور افراد جوان در دانشگاه فرصت مغتنمی برای تربیت و شکوفایی بلوغ عقلی آنها است گفت:متاسفانه شاهد آن هستیم که آموزش و پرورش بر اساس شیوه قدیم و فقط در راستای تعلیم افراد تلاش می کند و برای تربیت فرزندان ما و ارتقاء قدرت شناخت و انتخاب آنها برنامه ای ندارد.

ناصری تاکید کرد: لازم است دانشگاه ها بصورت عملی و جدی و با یک کار پیگیرانه این خلاء را پر نموده و از افتادن جوانان در دام دشمن جلوگیری کنند.

امام جمعه یزد برنامه های دشمن برای انحراف نسل جوان را زیاد و حساب شده عنوان کرد و فرار مغزها و نخبگان، تغییرسبک زندگی اسلامی ،ترویج زندگی انفرادی و ازدواج سفید،عدم میل به فرزندآوری،تبلیغات ماهواره ها و شبکه های مجازی برای حیا زدایی و غیره را از جمله این برنامه ها دانست.

ناصری با اشاره به تبلیغات مسموم دشمن برای متزلزل کردن کانون خانواده آسیبهای این حربه را بسیار زیاد و ضربه زننده به دین و اعتقاد افراد عنوان کرد.

برنامه ریزی برای احیاء فطرت الهی،اهمیت به دروس معارف و دینی، برنامه ریزی برای تفکیک جنسیت و دعوت از علما و محقیقین علمی و دینی بجای دعوت مداوم سیاسیون برای سخنرانی در دانشگاهها از دیگر پیشنهاداتی بود که آیت الله ناصری در این دیدار مطرح کرد.

استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای افزون بر 100 هزار دانشجو و 40 مرکز آموزش عالی است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار