معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره تابستانه بافق، جشنواره خرمای این شهرستان نیز برگزار می شود.
کد خبر: ۲۹۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 12 September 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمصطفی فاطمی افزود: برگزاری جشنواره های مختلف و معرفی جاذبه های گردشگری نقش موثری در برندسازی بافق دارد، از این رو از 20 تا 26 شهریورماه همزمان با هفته بافق برنامه های متنوعی از جمله سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی، عکس شهروندی، بازی های بومی – محلی، جنگ شبانه، ورزش زورخانه ای و جشن خرما در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق برگزار می شود.
وی احیای سنت ها و آداب و رسوم، معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی و برگزاری جشنواره های مختلف برای معرفی بافق و جذب بیشتر گردشگران را از اهداف این جشنواره برشمرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار امیدواری کرد تا با عملکرد ارزنده و مثبتی که شهرستان بافق در نوروز امسال داشته بتواند در جشنواره ملی گردشگری نیز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب شود.
فاطمی تصریح کرد: جشن خرما به این دلیل در بافق برگزار می شود که باتوجه به کویری بودن شهرستان و فراوانی درخت خرما، این منطقه به عنوان یکی از قطب های صنعتی شهرستان در صنعت غذایی و صنایع دستی نیز مطرح شود.
وی یادآور شد: درختان خرما هر سال به بار می نشینند و از اجزای آن برای تهیه صنایع دستی گوناگونی از جمله: حصیر، پادری، جارو، کلاه، بادبزن، طناب و دیگر محصولات حصیری استفاده می شود، ضمن آنکه عمده صنایع دستی بافق مرهون نخل بوده و به این درخت وابسته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار