نماینده میبد و تفت:
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نگهداری از اتباع بیگانه در حصارهای فلزی هیچ توجیه قانونی ندارد، گفت: اینگونه رفتارها اقدامات حمایتی ایران از اتباع بیگانه را زیرسوال می برد.
کد خبر: ۲۹۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 11 September 2016

به گزارش تابناک یزد،کمال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه مجاز در ایران توسط کمیساریای عالی پناهندگان مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: برای این افراد کارت پناهندگی نیز صادر شده و مسئولان جمهوری اسلامی ایران تاکنون شرایط قابل قبولی را برای زندگی این افراد در ایران مهیا کردند به طوریکه مسئولان کمیساریای عالی پناهندگان در بازدید از شرایط زندگی اتباع بیگانه در ایران بارها از مسئولان ما قدردانی کردند.

نماینده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت برخی اتباع بیگانه در ایران غیرمجاز و غیرقانونی است، افزود: با این افراد باید طبق قانون برخورد شود، در همین زمینه نگهداری و انتقال اتباع بیگانه نیز باید طبق قوانین انجام شود تا حق و حقوق این افراد نیز بر اساس برخی رفتارهای بی سلیقه مسئولان انتظامی و پلیس تضییع نشود.

وی با تاکید براینکه هرگونه برخورد با اتباع بیگانه باید براساس حرمت و قانون انجام شود، تصریح کرد: برخوردهای سلیقه‌ای پلیس و نگهداری از اتباع بیگانه در حصارهای فلزی غیرقابل قبول است، البته باید دید که این برخورد در چه شرایطی صورت گرفته و شاید فضا و امکانات لازم مهیا نبوده است؛ اما نمایش اتباع بیگانه در حصارهای فلزی توسط پلیس خلاف حقوق مسلم افراد است و اینگونه رفتار هیچ توجیه قانونی ندارد.

به گزارش خانه ملت،این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه برخورد ها باید مطابق قانون صورت گیرد، گفت: اگر هر دستگاهی در بحث اتباع بیگانه به وظایف خود به درستی عمل نکند و از حدود و اختیارات ضابطه قضایی فراتر عمل کند، به طورحتم اقدامات و فعالیت های گذشته درحمایت از اتباع بیگانه نیز زیر سوال می رود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اتباع بیگانه غیرمجاز مرزهای کشور را به رسمیت نمی شناسند، افزود: این افراد به صورت غیرمجاز وارد کشور شده و به دلیل آنکه دارای هویت مشخص نیستند دراکثر استان های کشور به طور گسترده پراکنده می شوند، ازسوی دیگر برخی این افراد را قاچاق کرده و با اخذ پول اتباع را از استانی به استان دیگرمنتقل می کنند، بنابراین انتظار می رود که اتباع بیگانه از مسیر قانونی وارد کشور شوند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا آیت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
آرمانگرائی ، مصلحتی و نهایتا" دیدگاهی شخصی است و از این نظر قابل احترام . با اینهمه اگر من نماینده مردم شریف و مظلوم یزد بودم اینگونه سخن نمی گفتم و اصولا" اینطور فکر نمی کردم . مسئله بسیار بسیار خطیر تر از آن است که اینگونه با واقعیتِ آن برخورد شود .بشخصه متاسفم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار