کد خبر: ۲۹۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ 06 September 2016
به گزارش تابناک یزد، خبر انفجار گلکسی نوت ۷ یکی از جنجالی‌ترین مواردی است که بحثش در این روزها در بین کاربران بسیار زیاد شده است. این مشکل دقیقا یک روز پس از عرضه اولین سفارشات گلکسی نوت ۷ برای کاربران رخ داد و مشخص شد که ۳۵ دستگاه گلکسی نوت ۷ در بازار نیز دچار این مشکل شده‌اند؛ اما دلیل اصلی این مشکل چیست؟ در ادامه با ترنجی همراه شوید.

تا به امروز دلایل مختلفی درباره این مشکل اعلام شده است، اما دلیل اصلی در حقیقت مربوط به بخش باتری می‌شود، اما بد نیست بدانید که این مشکل مستقیما به خود باتری مربوط نمی‌شود. گلکسی نوت ۷ همانند سایر محصولات اعم از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی اتومبیل‌ها از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کند در بسیاری از موافق فوق‌العاده ایمن عمل می‌کنند. سامسونگ درطی هفته گذشته اعلام کرد که تمامی کاربران باید گلکسی نوت ۷ خود را به این شرکت برگردانند تا مشکل اصلی آن حل شود، مشکلی که به نظر مربوط به "یکی از بخش‌های” باتری می‌شود. اولین بخشی که کاربران باید درباره صحت باتری بررسی کنند، شارژر و کابل دستگاه است؛ چراکه اگر شارژر و کابل دستگاه با تلفن هوشمند شما سازگار نباشد می‌تواند محافظ قسمتی که به باتری جریان وارد می‌کند را دچار مشکل کند. باتری توسط یک مدار به مادربرد اصلی دستگاه متصل می‌شود تا به دستگاه انرژی لازم را برساند که در این مدار، دو قطعه برای کنترل میزان جریان برق و دمای دستگاه استفاده شده است. این مورد در تمامی تلفن‌های هوشمند وجود دارد که تلفن هوشمند را از زیاد شارژ شدن یا حرارت زیاد دور می‌کند. در خود باتری نیز اجزای متفاوتی برای محافظت از آن استفاده شده است و تا زمانی که مدار محافظت باتری سالم باشد، این محافظ‌ها کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. اما اگر این دو قطعه در مدار درست کار نکنند، اولین مراحل انفجار باتری صورت می‌گیرد.

کشف علت اصلی انفجار گلکسی Note 7
 
اگر تصویر گلکسی نوت ۷ منفجر شده را دقت کنید، متوجه یک نکته ریز ولی جالب می‌شوید. در این گلکسی نوت ۷، پورت شارژ شدن دستگاه کاملا سالم است؛ همچنین بخش‌هایی از صفحه تنها آسیب دیده اند. اما بخشی که کاملا انفجار در آن صورت گرفته مربوط به گوشه سمت چپ دستگاه می‌شود؛ جایی که باتری قرار دارد. اگر مشکل در زمینه جریان رسانی به خود باتری بود، قسمتی که باتری به مادربورد وصل بود منفجر می‌شد، یعنی بالای صفحه؛ اما در حقیقت، انفجار در گوشه باتری گلکسی نوت ۷ رخ داده است. خودروهای تسلا هم مانند تلفن‌های هوشمند از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند و نکته جالب اینجاست که در ابتدای عرضه، برخی از آن مدل‌ها شروع به آتش گرفتن می‌کرد که البته تسلا با اضافه کردن یک بخش تیتانیومی بزرگ از این مشکل جلوگیری کرد، اما باتری گلکسی نوت ۷ نمی‌تواند دارای چنین قطعه‌ای درون خود باشد. درحقیقت ساختار باتری‌های تلفن هوشمند از آلمینیوم است.

کشف علت اصلی انفجار گلکسی Note 7 

به گزارش کلیک، هنگامی که باتری گلکسی نوت ۷ حرارت زیادی دریافت کند و یا بیش از حد شارژ شود، باتری شروع به آتش گرفتن می‌کند و همین‌ جاست که به یک نکته مهم می‌رسیم؛ مشکل اصلی گلکسی نوت ۷ در مدار بالای باتری است که وظیفه کنترل حرارت و میزان شارژ شدن باتری را دارد. اگر دقت کرده باشید، در تمامی گزارشات انفجار گلکسی نوت ۷ گفته شده است که تلفن هوشمند در حین شارژ اینگونه شده پس این خود مهر تاییدی بر این موضوع است. پس اگر گلکسی نوت ۷ خود را هنوز به سامسونگ بازگشت نداده اید، تا آن روز از نزدیک شدن به گلکسی نوت ۷ هنگام شارژ شدن دوری کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار