کد خبر: ۲۸۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 30 August 2016

به گزارش تابناک یزد،کارشناس مسئول واحد عمرانی اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به ضرورت بازسازی و استانداردسازی کتابخانه‌های عمومی استان، از اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در کتابخانه‌های استان از طریق اجرای سقف کاذب خبر داد.

«مرتضی آواره» ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استانداردسازی کتابخانه‌های عمومی استان را از اولویت‌های جدی این اداره‌کل در استان یزد دانست و گفت: ایجاد انگیزه و هدایت اقشار مختلف جامعه به سمت کتاب و کتابخانه مستلزم ایجاد فضایی آرام و مناسب برای مطالعه است.

وی در خصوص عملکرد عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته، گفت: تکمیل ساختمان جدیدالاحداث کتابخانه عمومی شهدای بنادکوک شهرستات تفت و تکمیل فاز سوم کتابخانه عمومی شهید مطلب شفیعی یزد،‌ از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

آواره در ادامه بازسازی فضاهای کتاب‌خوانی و محل نگهداری کتاب کتابخانه‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برشمرد و افزود: تفکیک سالن‌های مطالعه از مخزن و نصب درب‌های  سکوریت با هدف تسهیل رفت و آمد مراجعین از جمله اقدامات انجام شده در راستای استانداردسازی کتابخانه‌های عمومی استان است.

کارشناس عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با بیان این که این اداره‌کل سعی کرده نسبت به نیاز و نحوه فعالیت هر کتابخانه، ارائه خدمات مختلف عمرانی را اولویت‌بندی کند،‌ اظهار کرد: همه کتابخانه‌های عمومی استان یزد در لیست ارائه خدمات عمرانی،‌ تکمیل تجهیزات،‌ بازسازی و استانداردسازی این اداره‌کل قرار دارند.

وی‌ راه‌اندازی و تجهیز بخش کودک مستقل کتابخانه‌های‌استان،‌ رنگ‌آمیزی کتابخانه‌های امام صادق، امام رضا و جوادالائمه(ع) شرف‌آباد، باقرالعلوم(ع) در عزآباد شهرستان اشکذر و کتابخانه اردکانیان میبد،‌ از اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

این مقام مسئول بهینه‌سازی مصرف انرژی را از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد دانست و گفت: اصلاح سقف و اجرای سقف کاذب به‌منظور کاهش ارتفاع فضای داخلی کتابخانه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده و در دست اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در کتابخانه‌های استان است.

آواره با اشاره به ضرورت جذب مشارکت‌های مردمی در راستای استانداردسازی کتابخانه‌های عمومی استان، خاطرنشان کرد: حصارکشی و محوطه‌سازی فضای بیرونی کتابخانه‌ها، گازکشی کتابخانه‌های ارشاد نیر،‌ شهید صدوقی و امام علی(ع) تفت و اصلاح سیستم‌های سرمایشی برخی از کتابخانه‌های عمومی استان،‌ از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار