کد خبر: ۲۸۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 30 August 2016
به گزارش تابناک یزد، با کاهش ۱.۵ درصدی سود تسهیلات مسکن خانه اولی‌ها که رئیس جمهور امروز اعلام کرد میزان قسط ماهانه وام ۱۶۰ میلیونی به یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و کل سود به ۱۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

رئیس‌جمهوری صبح امروز با بیان این‌که برای مسکن اولی‌ها خبری را اعلام می‌کنم، اظهار کرد: برای اولین بار سود این تسیهلات یک رقمی اعلام می‌شود. در حال حاضر نرخ سود برای وام مسکن اولی‌ها ۱۱ درصد است، اما با کاهش این سود برای مواردی که وام گرفته می‌شود، در زمینه بافت‌های فرسوده این رقم سود تسهیلات به ۸ درصد می‌رسد و برای غیر بافت‌‌های فرسوده هم ۹.۵ درصد می‌شود.

بر این اساس خانه اولی‌ها برای وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن ۱.۵ درصد سود کمتر پرداخت می‌کنند. تا پیش از این بر مبنای سود ۱۱ درصدی اقساط ماهانه وام مذکور به روش بازپرداخت ساده کمی بیش از ۲ میلیون تومان و کل سود حدود تسهیلات ۱۲۹ میلیون تومان بود.

به گزارش تسنیم، حال با سود ۹.۵ درصدی اقساط ماهانه وام ۱۶۰ میلیونی حدود ۱۴۰ هزار تومان کاهش می‌یابد، یعنی خانه اولی‌ها ماهانه یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان قسط پرداخت می‌کنند. از سوی دیگر کل سود این تسهیلات در پایان سال دوازدهم ۱۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که ۲۱ میلیون تومان کمتر از شرایط قبلی این وام است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
با سلام

آیا به نظر شما کار هست ؟ که یه جوان ماهانه بخواد یک میلیون وهشتصد و شصت تومان بپردازد . این میزان هم فقط و فقط به درد قشر مرفه جامعه می خوره که چند تا خونه دارن باز از این وام برا نورچشمیای عزیزش استفاده می کنه . یه کم به خودتون بیاین جوان 35 ساله امنیت شغلی نداره سنش هم بر ا استخدام گذشته با این وامها که منبعی برای باز پرداخت یه جوان نیست می خواین چی رو ثابت کنین
یاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
سلام ما چهارتا داداشیم 160 میلیون شراکتی وام طرح فرسوده گرفتیم از بانک ملی که گفتن تا زمان پایان کار که با نرخ 24 درصد باهاتون حساب میکنیم و بعد پایانکار با نرخ 21 در صد که اگه دولت یارانه داد 9 درصد بحسابتون واریز میشه اگرم نداد که هیچ حالا رفتیم میگه فقط 21 درصد احتمالا بشه 18 درصد ما موندیم و این همه قانون ....هرکی با این طناب بره تو چاه برگشتش با خداست اونم 120 قسط 800 هزارتومانی برای هر نفر
داراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
جناب رییس جمهور !اگر من ماهانه حدود دو میلیون بابت قسط وام داشتم که نیاز به وام نداشتم !شما بدجوری کلیدتون رو توی قفل ملت کردی عزیز دلم!!بکش بیرون !!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
ما سه تا داداش زنو بچه دار +پدر ومادرم تویه خونه کوچیک زندگی میکنیم سرکارمیرم ولی نه بیمه بوقتش میریزن نه حقوق
زنم چنوقته همش توسرم میخونه از ایران بریم اینجا هیچوقت برای قشر پایین دل نمیسوزونن
شما بگین چکارکنیم نون شب محتاجن جوونای ایران اونوقت قسط میلیونی بدن .......
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
آخه مردمک من اگر یک میلیون 800ماهانه داشتم چه نیازی به ولم تو داشم اگه تو طبقات فقر زندگی می کردی هابل این حرفو نمیزدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
شوهرم کارگره همین قد که میتونیم اجارمونو بدیم وشکمومون وسیرکنیم تا ازگشنگی نمیریم شاهکارکردیم اونوقت چه جوری میتونیم ماهی 1800000 قسط بدیم این وامهام مال پول داراست تاپولدارتربشن.ممنون ازلطفتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار