مدیرکل بهزیستی استان یزد از بازتوانی 20 درصد از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 29 August 2016
به گزارش تابناک یزد،جلیل عفتی افزود: این تعداد شامل زنان بدسرپرست و بی سرپرست هستند که با استفاده از ظرفیتهایی همچون اشتعالزایی و کسب درآمد بازتوان شده و از چرخه حمایت سازمان بهزیستی خارج شده اند.
وی اظهار کرد: اشتغال زایی یکی از مواردی است که در این زمینه مورد مورد توجه ویژه قرار گرفته است و با امکاناتی که در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفته این افراد توانستند با کسب درآمد از چرخه بهزیستی خارج شده و بازتوان شوند.
وی از ایجاد 2000 فرصت شغلی جدید در سال گذشته در یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا فرصت شغلی جدید که یکی از ظرفیتهای آن پرداخت سهمیه بیمه کارفرمایان است اجرایی شده است.
این مسئول تاکید کرد: طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی از آسیب های اجتماعی است که سلامت جامعه را تهدید می کند و بهزیستی در همه این مباحث برنامه های متعددی را در دستور کار دارد.
وی توانمندسازی را رکن اصلی در خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی دانست و گفت: استفاده از ظرفیتهای خود افراد زمینه توانمندسازی آنها را فراهم می آورد که سازمان بهزیستی در استان به نحوی عمل کرده است تا این مهم را اجرایی کند.
وی استفاده از مشاوره و مددکاری را در بهزیستی مهم خواند و افزود: از سال 91 تاکنون تعداد 11هزار مورد جهت مشاوره به این مراکز مراجعه کرده اند که 43 درصد از این مراجعات در زوجین پس از انجام مشاوره به صلح و سازش ختم شده است.
این مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در جامعه مهم خواند و یادآور شد: سال گذشته در یزد تعداد 2000 نفر از دانش آموزان دختر در زمینه پیشگیری از آسیب ها مورد مشاوره قرار گرفتند.
مدیر کل سازمان بهزیستی استان یزد گفت: در استان یزد باتوجه به بازتوانی و اشتغالزایی و مساعدت بخش های غیردولتی این مهم صورت گرفته است.
وی با اشاره به ایجاد تسهیلات بویژه مسکن گفت: از سال 89 تاکنون در مجموع 2300 واحد مسکونی ویژه معلولین و مددجواین بهزیستی طراحی شده که از این تعداد 1800 واحد واگذاری شده است.
وی با بیان اینکه تعداد 1000 واحد در دولت تدبیر و امید واگذار شده است، اظهار امیدواری کرد تعداد واحدهای مسکونی باقیمانده تا پایان دولت یازدهم واگذار شود.
تعداد 166 واحد مسکونی ویژه معلولین و مددجویان بهزیستی استان یزد به مناسبت هفته دولت واگذار گردید که از این تعداد 40واحد در بافق، 38 واحد در میبد، 70 واحد در اردکان، 32 واحد در خاتم بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار