معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: فرهنگ مطالعه حلقه گمشده توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان است.
کد خبر: ۲۸۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 29 August 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: اقدامات خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان و کشور انجام شده اما ضعف فرهنگ مطالعه به عنوان یک حلقه گمشدۀ در توسعۀ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار است.
وی با تاکید بر اعتلای توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه بوده بر حمایت نهادهای فرهنگی از نویسندگان و ناشران کتاب تاکید کرد و گفت: نویسندگان باید بتوانند از انگیزه مردم برای مطالعه استفاده کنند و آنچه را که مخاطبان نیار دارند؛ ارائه کنند و در این میان وظیفه نهادهاست که حمایت های لازم را از نویسندگان و ناشران کتاب داشته باشند.
طالبی با قدردانی از افرادی که در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان نقش داشته اند، افزود: استان یزد در شاخص های فرهنگی و اجتماعی برتر است و برای تداوم این روند باید نقش کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.
وی ادامه داد: تب کنکور در استان هایی مانند یزد باعث شده مطالعه کتاب های غیردرسی در استان مظلوم واقع شود و غافل شدن دانش آموزان و نوجوانان را از فرهنگ کتابخوانی به دنبال داشته باشد.
رقیه دوست فاطمی ها مدیرکل نهاد کتابخانه های استان نیز گفت: پنج هزار و 500 نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند که یکهزار و 100 نفر در بخش خانوادگی و سایر افراد در بخش انفرادی شرکت کرده اند.
در این همایش که در تالار فرهنگ یزد برگزار شد از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی رضوی تقدیر، سه کتاب در حوزه رضوی معرفی و از خدمت 50 ساله محمدرضا انتظار بقیه الله رئیس کتابخانه وزیری یزد تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار