معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: برای افزایش مشارکت مردم در برنامه ها ویژه اقتصاد مقاومتی باید ابعاد آن برای مردم روشن شود.
کد خبر: ۲۸۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 29 August 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا سیدحسینی  در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با تبریک هفته دولت افزود: دولت در شرایط سختی تحویل دولت یازدهم شد؛ به طوری که درآمدهای کشور با کاهش چشمگیر روبه رو شده بود و انجام امور عمرانی در مناطق مختلف در تنگنای قرار گرفته بود.
وی سیاست اقتصادی دولت یازدهم را مبتنی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: باید با فرهنگ سازی و استفاده از روش های کارآمد تبلیغی، ابعاد این موضوع برای مردم و مسئولان ملموس تر شود.
وی اقتصاد مقاومتی را دربیان ساده شامل دو مؤلفه صرفه جویی و استفاده از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: باید این باور در مردم به وجود بیاید که استفاده از وسایل و تولیدات خارجی در درازمدت یک آسیب و تهدید بزرگ برای اقتصاد کشور است و آموزش و پرورش باید نقش خود را در تشریح این موضوع برای جامعه به خوبی ایفا کند.
معاون عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، تلاش کرده ایم با توجه به حجم سنگینی از پروژه های نیمه تمام که از دولت های نهم و دهم به جای مانده و در راستای مصالح کشور، از تعریف پروژه های جدید پرهیز کنیم و بخشی از پروژه ها را برای تکمیل و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار کنیم.
سیدحسینی اضافه کرد: در سال های گذشته به سبب سوءمدیریت در استفاده از منابع کشور و سیاست های نادرست اقتصادی و دیپلماتیک، فرصت های بسیاری از دست رفت و با وجود درآمدهای زیاد فروش نفت تا قبل از دولت یازدهم، با مصوبه اخیر مجلس دولت تدبیر و امید مجبور است از روسیه استقراض کند.
فرماندار اردکان نیز در این نشست گفت: شورای برنامه ریزی استان یزد بر توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان ها نظارت دارد.
هادی مقیمی افزود: امام خمینی (ره) تأکید داشتند که دولت، خدمات و دستاوردهای خود را برای ملت بیان کند و مردم باید بدانند به برکت انقلاب اسلامی چه پیشرفت هایی در زمینه های مختلف به دست آمده است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در سایه نظارت کامل رهبری معظم انقلاب توانست 7 قطعنامه تهدیدکننده امنیت کشور را که ناشی از رفتارهای خصمانه دشمنان و سوءمدیریت داخلی در سیاست خارجی بود، لغو کند و این موضوع، یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم است.
فرمانداراردکان با انتقاد از برخی قضاوت های نادرست در خصوص برجام گفت: برخی از افراد و جریان ها، آگاهانه از برجام به عنوان هدف سیاسی خارجی دولت یاد می کنند و به نتایج آن توجهی نمی کنند؛ در حالی که نگاه دولت به برجام به عنوان یک ابزار برای برون رفت از وضعیت گذشته و ایجاد گشایش در زمینه های مختلف است.
مقیمی دستیابی به نرخ تورم تک رقمی در این دولت را از دستاوردهای بی سابقه در دولت های گذشته دانست و اظهار امیدواری کرد در شش ماهه دوم سال و در برنامه ششم توسعه نتایج مطلوبی در حوزه های مختلف به دست آید.
وی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، 65 پروژه با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد تومان در شهرستان اردکان آماده بهره برداری شد که بخشی از آن، از اعتبارات دولتی و بخش دیگری توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار