رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم با همه تنگناهای مالی و فشارهای داخلی و خارجی، سایه تهدیدها را از سر کشور برداشت، آرامش و امید را در داخل تقویت کرد و توانست کشور را بر مدار تدبیر و عقلانیت برگرداند.
کد خبر: ۲۸۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 29 August 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا تابش  در سومین نشست مشترک مجمع نمایندگان یزد با مدیران مجموعه های راه و شهرسازی، صنعت و امور زیربنایی و مدیران آموزش و پرورش در پژوهشگاه فرهنگیان یزد تصریح کرد: دولت سعی کرده از آنچه به زعم خود و نظر بسیاری از کارشناسان، منطبق بر تدبیر و تعقل است عدول نکند و در سخت ترین شرایط از کارهای سطحی و عوام فریبانه بپرهیزد، البته مشکلات و نقدهایی نیز متوجه دولت یازدهم هست که باید در جهت رفع آن اقدام شود.
نماینده مردم اردکان عنوان داشت: مسئولان باید در عمل با کار صادقانه و همت والا بتوانند در جهت تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب گام بردارند و رضایت مردم را جلب نمایند.
رئیس مجمع نمایندگان استان برگزاری جلسه با مدیران اجرایی و نظارتی را در هم اندیشی و درک متقابل مسئولان از مسائل و مشکلات استان و پیگیری موارد براساس اولویت ها موثر دانست.
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه گفتن صرف مشکلات دردی را دوا نمی کند اظهار داشت: پیشنهاد می کنم مدیران دستگاه های اجرایی، شاخص هایی از وضعیت حوزه مسئولیت خود از گذشته تا به حال را همراه با مشکلات و راهکارهای لازم ارائه دهند و با بررسی ضعف های قانونی در حوزه تحت مسئولیت خود، نمایندگان را برای انجام بهتر قانونگذاری یاری دهند.
'محمدرضا صباغیان' با تشریح مشکلات اعتباری دولت در سال های اخیر گفت: ورود بخش خصوصی می تواند حرکت لاک پشتی اتمام پروژه های نیمه تمام را سرعت بخشد.
وی همچنین با تاکید بر پیگیری مشکل تاخیر پروازها و تداخل کاری بنیاد مسکن با بخشداری ها گفت: در خصوص لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و واردات خودرو لازم است تا در این خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد و چنانچه ضرورتی در این کار مشاهده می شود، دلایل آن برای مردم تشریح شود.
نماینده مردم میبد و تفت نیز با تبریک هفته دولت و تاکید بر تلاش برنامه ریزی شده مسئولان در پیگیری مشکلات گفت: یکی از موضوعات روستاها موضوع تهیه و اجرای طرح هادی است که گاهی اقدامات عمرانی روستاها خارج از طرح های هادی صورت می گیرد که لازم است از این امور جلوگیری شود.
'کمال دهقانی فیروزآبادی' همچنین در خصوص مشکلات فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد گفت: در بسیاری از فرودگاه های کشور شاهد اقدامات عمرانی و احداث ترمینال و بهبود تجهیزات هستیم؛ در این زمینه در فرودگاه شهید صدوقی عقب افتادگی هایی وجود دارد که امیدوآن می رود با پیگیری های انجام گرفته این خلاء برطرف شود.
نماینده مردم یزد و اشکذر نیز با بیان اینکه رابطه و تعامل بنیاد مسکن و دهیاری ها مبهم و گاه با تداخل همراه است، افزود: در روستاها باید مبنای کار و انجام هر هزینه ای براساس طرح هادی صورت گیرد و قبل از تدوین و طراحی این طرح ها، بخوبی نیازها و مشکلات روستا بررسی شود تا طرح های هادی روستایی از کیفیت و اثربخشی مطلوبی برخوردار شود.
'سید ابوالفضل موسوی بیوکی' همچنین اظهار داشت: هر چند در استان یزد چالش های اساسی همچون کمبود آب داریم ولی با توجه به موقعیت و منابع خدادادی، دارای قابلیت های بسیاری نیز هستیم که باید با ابزار مدیریتی از آن حداکثر استفاده را ببریم.
همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در پایان نشست با مدیرانن حوزه راه و شهرسازی با جمع بندی مباحث، استفاده از اختیارات دستگاه های اجرایی برای بهبود هویت شهری یزد، ساماندهی مسکن شهری و بافت های تاریخی با حفظ اصالت و هویت ایرانی-اسلامی، برنامه ریزی و تمرکز بر احداث آزادراه ها در استان، برقراری پروازهای خارجی با کمک ایرلاین های داخلی و خارجی، تاسیس شرکت حمل ونقل هوایی در استان، تکمیل مجتمع های بین راهی اولویت دار، ورود به بحث مسکن های ارزان و مسکن کارگری و غیره را از مواردی برشمرد که باید با کمک مسئولان استان و پیگیری از طریق وزارتخانه های مربوطه انجام پذیرد.
گفتنی است در ابتدای این جلسه، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل راه آهن استان، سرپرست فرودگاه شهید صدوقی یزد، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات، برنامه ها، مشکلات و راهکارهای لازم در خصوص مباحث مطرح شده را تبیین کردند.
از جمله موارد ذکر شده از سوی مدیران استان ارائه اهداف پنج گانه و برنامه های راه و شهرسازی استان دربحث اقتصاد مقاومتی، پیگیری پروژه های مهم استان از جمله آزادراه شمال - جنوب و شرق - غرب استان، طراحی قطاربین شهری عقدا - مهریز، تلاش برای ورود بخش خصوصی به پروژه های راهسازی، ارتقاء راه اهن یزد با 30 درصد بارگیری کشور و مدیریت و جابجایی 13هزار مسافر در روز، پیگیری و تکمیل دوخطه شدن خط بافق - زرین، دوخطه شدن مسیر بافق - چادرملو - اردکان، طراحی و انجام مقدمات لازم برای احداث برج جدید مراقبت و باند دوم فرودگاه یزد، نصب 53 دوربین کنترل سرعت در سطح جاده های استان، کاهش 5 درصدی تلفات جاده ای استان در سال گذشته، تهیه مطالعه یا اجرای طرح هادی برای تمام روستاهای استان، صدور 5 هزار جلد سند برای روستاهای استان و مشکلات بنیاد مسکن در تامین زیرساخت های مورد نیاز مسکن روستایی مطرح شد.

************
رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین در نشست با مدیران بخش صنعت و امور زیربنایی استان گفت: با توجه به محدودیت ها و چالش های متعدد پیش روی توسعه استان یزد، باید طرحی نو در تداوم پیشرفت استان در نظر گرفت که در این راستا توجه ویژه ای به صنایع های تک، سبز و فناورانه شود و مکانیزمی برای ارتباط مستمر مجمع نمایندگان با نخبگان و متخصصان فراهم شود.
'محمدرضا تابش' گفت: قانون توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده در حال تغییر است و استان های صنعتی و معدنی همچون یزد بیشترین آسیب را از این ناحیه می بینند که لازم است مسئولان استان با بررسی کامل، پیشنهادات کارشناسی خود را به مجمع نمایندگان ارائه دهند تا استان در این زمینه کمترین چالش را داشته باشد.
نماینده مردم اردکان همچنین با تاکید بر هزینه عوارض واحدهای صنعتی مستقر در استان در منطقه محل استقرار گفت: واحدهای تولیدی و صنایع از منابع خدادادی منطقه بهره می برند و مشکلاتی نیز در زمینه آب و محیط زیست ایجاد می کنند که قطعا باید در پروژه های رفاهی و عمران شهری مشارکت داشته باشند.
تابش همچنین دریافت نظرات کارشناسی تشکل های تخصصی در زمینه رفع مشکلات تولید و قانون صنفی عام را خواستار شد و در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت ها بخصوص در بخش آی تی و افزایش سرعت اینترنت در استان، مشخص شدن ظرفیت های حوزه های انتخابیه برای توسعه واحدهای تولیدی سبز و بنگاه های زودبازده اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.
نماینده مردم یزد و اشکذر نیز در این نشست با اشاره به سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته در استان گفت: باید مسئولان استان ارزیابی دقیقی از میزان این سرمایه گذاری ها داشته باشند تا بتوان در حوزه هایی مثل ورود صنایع به مباحث محیط زیست و مشارکت در پروژه های شهری، دست مدیران باز باشد.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی اظهار داشت: یزد در کلان کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده و باید سعی همه مدیران بر استفاده از قابلیت های شاخص استان باشد و از اتلاف و اصراف منابع جلوگیری شود تا مردم نتایج پیگیری ها و کارها را از نزدیک لمس کنند.
نماینده میبد و تفت با مهم دانستن اجرای طرح آمایش سرزمین گفت: باید بررسی شود که استان یزد در بحث اجرای طرح آمایش سرزمین در کجا قرار دارد و آیا توانسته از مزیت های نسبی خود استفاده کند.
'کمال دهقانی فیروزآبادی' عنوان کرد: در صادرات کالاهای تولید شده موفقیت مستمری بدست نیاورده ایم و این می تواند به دلایل مختلف از جمله فقدان برندسازی، کیفیت بعضا پایین محصولات و عدم تمرکز بر بازارهای هدف باشد.
وی همچنین با تشکر از گزارش مدیران بر حفظ و توجه بیشتر به مباحث محیط زیست و اعمال موارد قانونی در این زمینه تاکید کرد.
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس نیز اظهار کرد: بیان مشکلات در جلسات بسیار پررنگ است و این مشکلی است که در صحن علنی مجلس نیز مشاهده می شود که به نظرم باید بیشتر بر روی پیشنهادات برای حل مشکلات تمرکز شود زیرا همه تا حدی با تنگناها و چالش ها آشنا هستیم.
محمدرضا صباغیان رفع مشکلاتی همچون واگذاری نشدن تلفن ثابت در برخی مناطق، انجام نشدن کار در زمین های تملک شده برای بهره برداری و ضابطه مند شدن دریافت هزینه انشعاب و هزینه مصرف گاز را خواستار شد.
مدیران کل دستگاه های اجرایی استان یزد در حوزه صنعت و امور زیربنایی نیز با ارائه گزارش، افتتاح 45 جایگاه CNG در استان، رتبه اول استان یزد در تبدیل سوخت، توجه به بحث فرسودگی مخازن گاز خودروها در آینده، قرار گرفتن استان یزد در جایگاه چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور، محدودیت های همکاری بانک ها در تامین تسهیلات واحدهای صنعتی، پیگیری توزیع مناسب پهنای باند در استان، قرار گرفتن یزد در جایگاه چهارم دیجیتالی شدن استانها، توجه به کسب و کار آی تی در راستای توسعه شرکت های دانش بنیان، ثبت رکورد ایجاد شبکه توزیع گاز در سال گذشته را از مباحث و اقدام این حوزه ها عنوان کردند.
مدیران بخش صنعت، مخابرات، گاز، شرکت شهرک های صنعتی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، پخش فراورده های نفتی، رئیس خانه صنعت و معدن استان و رئیس نظام صنفی رایانه استان در این نشست به مطالبات و مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان استان پاسخ دادند و پیشنهاداتی برای تصمیم سازی از سوی طرفیت مطرح شد.
**************
سومین نشست مجمع نمایندگان یزد با مدیران آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد و در آن اهم مشکلات فرهنگیان در سطح کشور و استان مورد بحث قرار گرفت.
تابش رییس مجمع نمایندگان استان یزد در این جلسه با تقدیر از فرهنگیان استان بر حمایت مجمع نمایندگان استان برای پیگیری مشکلات فرهنگیان گفت: کلید پیشرفت هر کشور در گرو نیروی انسانی کارآمد و متعهد است و آموزش و پرورش نقش محوری در پرورش نیروی انسانی ایفا می کند.
نماینده مردم میبد و تفت نیز در سخنان کوتاهی با تقدیر از زحمات فرهنگیان و خیران مدرسه ساز، توجه بیشتر دولت به این قشر را خواستار شد.
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس نیز عضویت در مجموعه بزرگ فرهنگیان را افتخار خود دانست و گفت: سال ها خدمت در کسوت معلمی باعث شده تا مشکلات این قشر را از نزدیک لمس کنم و تلاش خواهم کرد به سهم خویش در حل مشکلات معلمان پیگیری کنم.
محمدرضا صباغیان با اشاره به برخی مشکلات و بزه های اجتماعی، تلاش مجموعه تعلیم و تربیت برای کاهش این معضلات را خواستار شدو بر شکل گیری تشکلی منسجم و قدرتمند از این قشر برای پیگیری مسائل و درخواست های فرهنگیان تاکید کرد.
نماینده مردم یزد و اشکذر نیز بر تامین زیرساخت های لازم برای افزایش کیفیت تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: کار در حوزه آموزش و پرورش بسیار سخت است و امیدوارم با تلاش نیروهای پرتلاش و خدوم این نهاد و همراهی مسئولان، مشکلات این قشر رفع شود.
'سید ابوالفضل موسوی بیوکی' گزارش های ارائه شده در زمینه بزه های اجتماعی و افسردگی در جامعه را بسیار نگران کننده توصیف کرد و رسیدگی به این مشکلات را خواستار شد.
واریزی نشدن چند ماهه مطالبات فرهنگیان، درخواست کمک برای ورود صندوق بازنشستگی فرهنگی یزد به مسائل رفاهی و ایجاد درآمد پایدار، جلوگیری از دلسردی خیرین در احداث بناهای آموزشی، پیگیری آسیب های اجتماعی در مدارس بخصوص ورود اتباع بیگانه و مهاجران، تجهیز مدارس و تامین اعتبارات مورد نیاز مهمترین مواردی بود که از سوی مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان، رئیس صندوق بازنشستگی فرهنگیان استان و تعدادی از پیشکسوتان فرهنگی یزد، در این نشست مطرح شد.
سومین نشست مشترک مجمع نمایندگان یزد با مدیران مجموعه های راه و شهرسازی، صنعت و امور زیربنایی و مدیران آموزش و پرورش برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار