رئیس اداره بهزیستی اردکان از اجرای طرح توانمندسازی بانوان سالمند این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۲۸۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 28 August 2016
به گزارش تابناک یزد،امیرولی عضدزاده افزود: در این طرح پس از شناسایی زنان سالمند و پر نمودن فرمهای ارزیابی اولیه توسط مددکار یا روانشناس مسئول طرح، مشکلات سالمندان مورد بررسی قرار گرفته و پس از اولویت بندی نیازها و مشکلات این گروه سنی و جنسی خدمات متنوع و متناسب به آنان ارائه شده و در صورت نیاز به خدمات تخصصی ، سالمند به تیم توانبخشی ارجاع داده می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را آموزش شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی و راههای ارتقاء سطح سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی سالمندان به منظور بهبود کیفیت زندگی در این دوران عنوان کرد و گفت: کاهش عوارض سالمندی، آموزش نکات بهداشتی و پزشکی و آموزش مسائل اجتماعی و رفتاری از جمله اهداف دیگر اجرای این طرح است.
رئیس اداره بهزیستی اردکان اظهار داشت : با توجه به اینکه جامعه زنان سالمند نسبت به مردان در حال افزایش و ساختار جمعیتی سالمندان ما به سمت زنانه شدن است ، اجرای این طرح گامی اساسی در جهت توانمند سازی و تکریم اجتماعی آنان می باشد.
وی از جمله مشکلات زنانه شدن ساختار جمعیتی سالمندان را تنهایی و خانواده های تک نفره و مشکلات ناشی از آن دانست به گونه ای که بر اساس سرشماری سال 1390 ، از مجموعه 8 و دو دهم درصدی جمعیت سالمندان اردکان ، 18 هزار 904 نفر سالمند زن به تنهایی زندگی می کنند در حالیکه این میزان در مردان 3 هزار 504 مورد می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار