کد خبر: ۲۸۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 28 August 2016
به گزارش تابناک یزد، روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «خودماني‌سازي ميادين نفتي براي نامحرمان » نوشت:« رخلاف اغلب مدافعان IPC معاون توسعه شركت ملي نفت از اصلاحات اعمال شده بر قراردادهاي نفتي استقبال كرد و گفت اين اصلاحات مفيد بوده است، اين در حالي است كه مدافعان IPC اين ايرادات اصلاح شده را غير‌مهم و ضروري و حتي نگارشي عنوان كردند!

به گزارش «جوان»، غلامرضا منوچهري كه قرار است اجرا‌كننده IPC در صنعت نفت باشد، روز گذشته با همراهي تعدادي از مديران خود روبه‌روي خبرنگاران نشست تا به پرسش‌هاي آنان پاسخ دهد هرچند در ابتدا به تشريح IPC پرداخت و سعي كرد فارغ از فضاي جنجالي اين روزهاي صنعت نفت از در مباحث تخصصي وارد گود شود.

يكي از شباهت‌هاي دقيق صحبت‌هاي منوچهري با وزير نفت تأكيد هر دو مسئول به تكرار بديهياتي است كه در وادي عمل مخالف آن عمل شده است. به عنوان نمونه وزير نفت طي دو دهه گذشته از اهميت توسعه ميادين مشترك گفت ولي در عمل بيش از ۵۰ درصد سرمايه‌گذاري‌ها را به ميادين مستقل سوق داد. منوچهري اما روز گذشته جاده را يك‌طرفه نديد و از توان ايراني‌ها گفت: «زماني ما در شركت پتروپارس، پروژه فاز يك پارس جنوبي را به عنوان اولين پروژه ايراني بخش بالادستي در دست گرفتيم كه آقاي زنگنه به عنوان وزير وقت، دست خود را به نشانه تسليم در اين پروژه بالا برده بود و اميدي به توليد رساندن آن نداشت، اما ايراني‌ها اين پروژه را توسعه دادند و ما در شركت پتروپارس، بعد از آن اجراي فازهاي 6، 7 و 8 و همچنين فاز 12 را در كارنامه شركت ثبت كرديم و ديديم كه شركت‌هاي ايراني نيز مي‌توانند پروژه‌هاي بخش بالادستي را توسعه دهند.»»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار