همایش سپاس از تلاشگران و کارگزاران عرصه خدمت با مشارکت دانشگاه یزد و اتاق بازرگانی استان یزد شامگاه شنبه با حضور استاندار، جمعی از مسوولان و فعالان عرصه تولید استان در این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 28 August 2016
به گزارش تابناک یزد،رییس دانشگاه یزد در این همایش اظهار داشت: دانشگاه و بخش صنعت در ادامه مسیر فعالیت خود باید تغییراتی را ایجاد کنند و از ظرفیت های یکدیگر برای تقویت حوزه اقتصاد دانش بنیان بهره برداری کنند.
محمد صالح اولیاء ادامه داد: با توجه به تحولاتی که در عرصه تولید وصنعت در سال های اخیر ایجاد شده، صنایع ناگزیز از استفاده از فناوری های نوین هستند.
وی تصریح کرد: دانشگاه ها نیز باید با توجه به نیازهای ضروری و واقعی جامعه ، آموزش های خود را به نیازهای بازار نزدیک سازند.
رییس اتاق بازرگانی استان یزد نیز گفت: دولت تدبیر و امید با برداشتن گام های بلندی مانند کاهش تورم و رفع تحریم ها، زمینه را برای رشد شاخص های اقتصادی فراهم ساخته و در سه سال گذشته کشور از رشد منفی به رشد بیش از 4 درصدی دست یافته است.
محمدرضا قمی پرهیز از انجام کارهای هیجانی و پرتنش در حوزه اقتصادی را از دیگر گام های مهم دولت تدبیر و امید دانست که باعث ایجاد ثبات و آرامش در فضای اقتصادی جامعه شده و افزود: رشد پنج درصدی مشکل اقتصاد کشور را حل نمی کند و در این زمینه باید رشد بیش از این رقم را هدف گذاری کنیم تا اقتصاد کشور ترمیم شود.
وی ادامه داد: در دوران جنگ با توجه به اقتضاهای آن دوران، بخش قابل توجهی از اقتصاد در دست بخش دولتی قرار گرفت و هم اکنون زمان آن رسیده که دولت، بخش خصوصی و تعاون را فعال کند که تصویب قانون رفع موانع تولید و بهبود مستمر فضای کسب و کار از اقدامات عملی دولت برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش سهم بخش خصوصی از اقتصاد کشور بوده است.
قمی ادامه داد: در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه در بین 140 کشور جهان، رتبه ایران 102 است که مبین ضعف ارتباط میان بخش صنعت و دانشگاه است و در این زمینه برای استقاده متقابل ظرفیت های این دوبخش از یکدیگر باید بیش از پیش فعالیت شود.
در این همایش از تلاش های استاندار یزد و دیگر دست اندرکاران عرصه خدمت استان تقدیر به عمل آمد و صحن دانشجوی دانشگاه یزد نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار