کد خبر: ۲۸۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳ 28 August 2016

به گزارش تابناک یزد، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور در ادامه سفر دو روزه خود به استان یزد به منظور بررسی عملکرد این نهاد در شهرستان بهاباد با امدادگران این شهرستان دیدار کرد و از ساخت مرکز فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت در این شهرستان خبر داد.

مهندس سید پرویز فتاح در سفر به شهرستان بهاباد در نشست شورای اداری کارکنان کمیته امداد بهاباد شرکت کرد و با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گفت: کمیته امداد باید محبوب دل‌های مردم باشد و به بودجه دولت وابسته نباشد..

وی رویکرد اصلی کمیته امداد را توانمندسازی و رساندن خانواده‌های زیرپوشش به مرز خودکفایی و در نهایت خارج کردن آنها از زیر پوشش این سازمان برشمرد و افزود: : تعداد مددجوی زیرپوشش این سازمان را افتخاری برای این سازمان و نظام نمی‌دانیم، بلکه افتخار زمانی است که مددجویان را حمایت کرده، بحث آموزش و وام را انجام داده تا در نهایت آنها با رسیدن به استقلال اقتصادی از بدنه امداد جدا شوند.

وی در ارتباط با سفر به بهاباد با اشاره به اینکه به دلیل علاقه‌ای که به مردم این شهرستان داشتم شخصا این شهرستان را برای سفر انتخاب کردم، به سالگرد شهادت شهیدان رجائی و باهنر اشاره کرد و افزود: طرح شهید رجائی در حمایت از سالمندان یکی از طرح‌هایی بود که این شهید بزرگوار در امداد راه‌اندازی کرد

 ساخت مرکز فروش تولیدات مددجویان بهابادی

فتاح با اشاره به اینکه باید کمکهای مردمی تقویت شوند، با تاکید براینکه باید تلاش کنیم فرهنگ انفاق در مردم پیاده شود تا جامعه متحول شود، در رابطه با اکرام ایتام نیازمند گفت: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌هایی است که از استقبال خوب مردمی برخوردار است و نیکوکاران، کودکان نیازمند و یتیم را از لحاظ مالی در طول سال حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کفالت و اکرام ایتام و افراد بی‌سرپرست همواره مورد تاکید و توجه خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) بوده است افزود: این موضوع به حدی اهمیت دارد که در قرآن کریم، این اکرام سبب دوستی خداوند، آسایش در دنیا و آخرت، باز دارنده از کبر و غرور و دوری از محنت‌های مالی می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه تسهیلات به مشاغل زودبازده و کوچک سبب ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی شده است و این کمیته از هیچ خدمتی برای کمک و یاری رساندن به مددجویان دریغ نمی‌کند.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ارتباط با رسالت این نهاد افزود: از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) مهمترین رسالت کمیته امداد، ایجاد شرایط ایده‌آل برای نیازمندان و محرومان جامعه است، از این رو این نهاد انقلابی بهترین مکان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه است.

وی از آمادگی این نهاد حمایتی برای احداث مسکن مددجویی در بهاباد برای نیازمندان زیرپوشش این شهرستان خبر داد و گفت: اگر خیران و مسئولان این شهرستان بتوانند با اهدای زمین بسترسازی لازم را برای ما در کمیته امداد بهاباد فراهم کنند کمیته هزینه احداث و تکمیل این مسکن‌ها را تقبل می کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره کشور در سفر به بهاباد با توجه به اینکه مددجویان بهابادی جائی برای فروش محصولات تولیدی خود ندارند تا آنها را به فروش برسانند دستور داد در صورتیکه زمین این مجموعه آماده شود کمیته امداد با ساخت یک مرکز تجاری مجهز برای فروش محصولات تولیدی مددجویان در این شهرستان موافقت میکند.

امام جمعه بهاباد نیز در این نشست با اشاره به نقش قابل توجه کمیته امداد در رفع محرومیت‌های جامعه گفت: کمیته امداد به‌سمت کاهش تعداد مددجویان حرکت کند و با ارائه مشوق‌های لازم زمینه خودکفایی آنان فراهم شود.

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی با قدردانی از تلاش‌های پرسنل خدوم و امدادگر این نهاد در جهت برآورده کردن حوائج مردم نیازمند و محرومان، افزود: فعالیت و کارکمیته امداد و کارکنان این نهاد یک عبادت و نوعی تکلیف الهی است که می‌تواند زندگی امدادگران را تؤام با خیر کثیر کند.

دهقانی افزود: کمیته امداد حاصل تلاش انسان‌های مخلصی است که در طول تاریخ در راستای خدمت‌رسانی به محرومان زحمات و رنج‌های زیادی متحمل شده‌اند و این شجره طیبه را به حد رشد و کمال رسانده‌اند و سبب شدند کمیته امداد به عنوان یک حامی قابل اعتماد در سطح جهان مطرح شود.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه یکی از برترین تعالیم دین مبین اسلام، احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است، گفت: تاسیس کمیته امداد یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، وی با تاکید بر نقش کمیته امداد در رفع محرومیت از جامعه، گفت: یکی از رویکردهایی که باید مد نظر کمیته امداد قرار گیرد، این است که این نهاد به سمت محرومیت‌زدایی و کاهش تعداد مددجویان حرکت کند.

شایسته ذکر است رییس کمیته امام امام خمینی (ره) کشور در ادامه سفر خود به شهرستان بهاباد از تعدای از خانواده های تحت حمایت بازدید و از آنان تفقد و دلجویی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار