مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد از آبرسانی با تانکر به افزون بر 300 روستای استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴ 27 August 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد فاتحی با بیان این که ای آبرسانی بوسیله 458 تانکر سیار و ثابت انجام می شود، افزود: به دلیل خشکسالی های مستمر سال های اخیر و کاهش بارندگی بسیاری از منابع محلی آب استان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته و با کمبود شدید ذخیره آب مواجه شده است.
وی از احداث 30 مجتمع روستایی برای رفع مشکل بی آبی و کم آبی روستاها استان خبرداد و تصریح کرد: تلاش شده منابع آبی این مجتمع ها از منابع نسبتا پایدار استان تامین شود تا بارش کم بر این منابع دیرتر تاثیرگذار باشد.
ان مسئول اظهار داشت: اعتبار پیش بینی شده برای مجتمع های آبرسانی که امسال در دستور کار قرار دارد، 565 میلیارد ریال و طرح های تک روستایی 21.2 میلیارد ریال است که بخشی از آن در سال 94 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است .
فاتحی گفت: برای مدیریت آب در روستاهای استان و افزایش مشارکت و همکاری مردم در صرفه جویی در مصرف آب مشکلات موجود با اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و مردم مطرح می شود.
وی تاکید کرد: ارتقاء کیفیت آب شرب در روستاها از اولویت های اصلی وزارت نیرو است که در همین راستا شرکت آبفار یزد نیز این امر را در راس کارهای خود قرار داده و به دنبال تامین آب شرب سالم و بهداشتی در روستاها می باشد.
اسن مسئول اظهار داشت: به همین منظور 10 آزمایشگاه کنترل کیفیت در استان یزد فعال هستند که نظارت بر کیفیت آب شرب روستاها را به طور مداوم انجام می دهد.
فاتحی افزود: با توجه به افت شدید سفره های آب زیرزمینی و دسترسی نداشتن به آب های سطحی، از طرفی وجود انشعاب های غیرمجاز در روستاها و در برخی مواقع توجه نکردن به الگوی مصرف از سوی مشترکان برای تامین آب روستاها با مشکلات عدیده ای روبه رو هستیم .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد حفر چاه جدید، کف شکنی و بازسازی چاه های موجود، خرید آب از منابع مجاور و کشاورزی و بازسازی شبکه های توزیع را از دیگر اقدام های کوتاه مدت این شرکت در راستای کاهش معضل بی آبی روستاهای استان عنوان کرد.
فاتحی وضعیت آب در روستاهای استان در سال جاری را بحرانی تر از سال های قبل توصیف کرد و گفت: بی آبی بر کشاورزی و بهداشت مردم مناطق روستایی استان تاثیر فراوان می گذارد و یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها بی آبی است به نحوی که از 422 منبع آبی، 77 منبع خارج از مدار و 102 منبع نیز در آستانه خشک شدن است.
وی یادآورشد: مجموع شبکه های آب روستایی استان یزد سه هزار و 800کیلومتر است که از این میزان یک هزار و 950 کیلومتر آن فرسوده است .
این مسئول بابیان اینکه آبرسانی به بیش از 700روستای استان از طریق این شبکه های فرسوده انجام می شود افزود: تعویض شبکه های فرسوده استان 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار