کد خبر: ۲۸۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 22 August 2016
به گزارش تابناک یزد، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال 95 روز چهارشنبه 31 شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در آزمون سراسری سال 95، 860 هزار و 437 داوطلب ثبت‌نام کردند، گفت: این آمار نسبت به داوطلبان سال 94، 17 هزار و 632 داوطلب کمتر است. همچنین از 860 هزار و 437 داوطلب ثبت‌نام‌کننده، 772 هزار و 982 داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها، کلیه داوطلبان حاضر در جلسه مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی افزود: از تعداد 772 هزار و 982 داوطلب 531 هزار و 906 داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و نوبت دوم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شدند. نتیجه اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان از 9 صبح روز چهارشنبه 20 مردادماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فرآیند انتخاب رشته گفت: کلیه مجازین با رعایت ضوابط از ساعت 17 شنبه 23 مردادماه و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده تا یکشنبه 31 مردادماه، بعد از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه منتشره سازمان سنجش نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کردند.

توکلی ادامه داد: براساس آمار اولیه 497 هزار و 326 داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی با آزمون و 49 هزار و 510 داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی بدون آزمون اقدام کردند. آمار نهایی انتخاب رشته‌کنندگان متعاقبا اعلام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
وااای اخه چرا 31شهریور قراره نتایج نهایی اعلام شه،خییییلی دیره،توروخدا حداقل یکی دوروزقبلش اعلام کنین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
خوب نسیم جان چرا ناراحتی؟
شماره داوطلبیتو بگو تا بهت بگم کجا قبول شدی.
ثانیا امسال اوناییکه انصراف دادن از کنکور یا اینکه به امتحان کنکور نرسیدن یا توو اخبار شنیدن که کنکور برگزار میشه هم قبولن شما که جای خود را دارید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار