سخنگوی کمیسیون «برنامه و بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: افراد یارانه بگیر تا پایان تیرماه، ۷۵ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۰۸ نفر بودند و از ۴ میلیون نفری که یارانه آنها حذف شده است، بیش از ۸۰۰ هزار نفر به فهرست یارانه‌بگیران اضافه شدند.
کد خبر: ۲۷۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 15 August 2016
به گزارش تابناک یزد، محمدمهدی مفتح به تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون «برنامه و بودجه و محاسبات» مجلس درباره ارزیابی عملکرد دولت در حوزه هدفمندی یارانه ها در طول 4 ماه گذشته پرداخت. وی افزود: مسئولانی از «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «سازمان هدفمندی یارانه ها» در این جلسه حضور داشتند و گزارش خود را ارائه کردند.

مفتح گفت: مبلغ هدفمندی یارانه ها در قانون بودجه برای کل سال، 48 هزار میلیارد تومان پیش بینی و تصویب شده است. وی افزود: این رقم برای 4 ماهه اول سال حدود 14،6 هزار میلیارد تومان می شود اما آنچه دولت موفق به وصول آن شده 10،3 هزار میلیارد تومان است یعنی دولت بیش از 4 هزار میلیارد تومان کمبود وصولی از محل افزایش قیمت ها در طی 4 ماه گذشته داشته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات پرداختی‌ها از محل هدفمندی یارانه ها در طول 4 ماه گذشته را به این شرح عنوان کرد:

13،7 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوارها

160میلیارد تومان بابت بسته های غذایی حمایت از قشرهای آسیب پذیر

500 میلیارد تومان برای کمک به امر بهداشت به وزارت بهداشت و درمان

150 میلیارد تومان به آموزش و پرورش براساس حکم قانون بودجه

25 هزار و 390 میلیارد تومان به وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت احکام بودجه

3 میلیارد تومان به وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به سازمان چای کشور

20 میلیارد تومان برای اصلاح ساختارهای فناوری تولیدی

 

مفتح گفت: علاوه بر این در سال 90 عیدانه ای به مبلغ 4 هزار میلیارد تومان سازمان هدفمند سازی یارانه ها به دولت بدهکار شد و این رقم در اردیبهشت امسال تسویه شد. وی افزود: افراد یارانه بگیر در پایان تیرماه براساس آماری که ارائه شد 75 میلیون و 225 هزار و 708 نفر بودند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: در این کمیسیون درباره حکمی که در قانون بودجه 95 آمده است که در راستای حمایت از قشرهای کم درآمد، یارانه قشرهای پردرآمد حذف شود، بحث شد اینکه بعضاً برخی افراد اشتباهاً حذف شده‌اند و جزو افراد پردرآمد نیستند. وی افزود: مسئولان توضیح دادند این کار به نحو احسن انجام شود و این قشرها بتوانند یارانه خود را دریافت کنند.

مفتح گفت: گزارشی ارائه شد که از حدود 4 میلیون نفری که یارانه نقدی آنها حذف شده، یارانه بیش از 800 هزار نفر برگشت داده شده است یعنی به فهرست یارانه بگیران اضافه شده اند.


شبکه خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار