رئیس مجمع نمایندگان یزد گفت: ارتقاء سطح خدمات رسانی در گمرک باعث بهبود و توسعه تجارت و رونق اقتصاد می شود و افزایش درآمدهای دولت و رونق کسب و کار؛ شکوفایی اقتصاد را به دنبال دارد.
کد خبر: ۲۷۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ 13 August 2016
به گزارش تابناک یزدمحمدرضا تابش در دیدار از گمرک یزد افزود: با توجه به حجم تجارت و تنوع کالا و چالش های مختلف پیش روی گمرک، این سازمان باید با تجهیز به امکانات روز و آموزش نیروهای به سمت چابک سازی و کاهش قوانین دست و پاگیر حرکت کند تا به سازمانی کارا و موثر تبدیل شود.
وی بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات را ابزاری برای شفافیت امور، کاهش هزینه ها و شتاب بخشی به ترخیص کالا برشمرد و گفت: گمرک برای ایفای نقش حاکمتی خود باید به فناوری های روز مجهز شود تا بتواند ضمن تحقق اهداف و سیاست های کلی کشور، رضایتمندی مردم و صاحبان کسب و کار را جلب نماید و در این مسیر مجلس حامی کمرگ خواهد بود.
نماینده مردم اردکان با تبیین حساسیت و اهمیت گمرک در سلامت و بهداشت جامعه، گفت: گمرک کنترل کالا از جنبه های مختلف نظیر بهداشتی را برعهده دارد لذا سلامت شهروندان نیز در گرو کارکرد صحیح و موثر این سازمان است.
تابش با تجلیل از خدمات گمرک کشور بخصوص در راه اندازی سامانه جامع گمرکی اظهار داشت: ضرورت دارد تکمیل سیستم جامع گمرکی و اتوماسیون به سرعت در سطوح مختلف گمرک انجام گیرد و در این مسیر از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، مکان استقرار و امکانات موجود در گمرک یزد را نامناسب دانست و اضافه کرد: این وضعیت در کنار مشکلات کارکنان گمرک، باعث کاهش انگیزه برای انجام وظایف به نحو مطلوب می شود و باید مسئولان ذیربط هر چه سریعتر در جهت حل مشکل اقدام کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان در مذاکره تلفنی با معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل استاندارد و فرمانده نیروی انتظامی استان، تکمیل و تجهیز ساختمان اداری گمرک، اختصاص منزل سازمانی به کارمندان، ساخت آزمایشگاه مرجع و تعامل گمرک و نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را خواستار شد.
در این بازدید مدیرکل گمرک استان یزد نیز با ارائه گزارشی از عملکرد گمرک استان اظهارداشت: مکاتبات فیزیکی با هدف تسهیل فرآیند تجارت فرامرزی، کاهش هزینه های تولید و عدم جعل و سوء استفاده در گمرک یزد حذف شده است.
حسن یاسری ادامه داد: با تکمیل سامانه جامع امور گمرکی، کاهش فساد، افزایش سلامت کاری، توسعه و بهبود تجارت و کاهش زمان ترخیص کالا با سامانه جامع گمرکی محقق شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در این بازدید با نحوه عملکرد سامانه جامع امور گمرکی از نزدیک آشنا شد و با حضور در بخش های مختلف گمرک یزد، با کارکنان آن به گفت و گو نشست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
در همه جای دنیا سر مرزها قرار دارند !!!ایران تنها جایی است که مرزش فقط برای جنگ درگیری و شهادت!!!! و در آمد گمرکی آن برای مرکز نشینان است!!!؟؟؟؟ گمرک در مرکز کشور؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
بازهم يه برنامه ديگه بدون كارشناسي دقيق.دوباره آزمون و خطا!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار